Οπισθο-δρομικός φουτουρισμός;

4
41

Ποιος είναι ο πιο βολικός εχθρός για την Ελλάδα και τον Έλληνα;

Νομίζω όποιος προτείνει μεταρρυθμίσεις που δεν ανταποκρίνονται στις φαντασιοκοπίες μας. Ανακαθορίζουμε τη Μοίρα μας με βάση ένα αμφίσημο κριτήριο: πώς θα γίνουμε εχθροί του πραγματικού εαυτού μας στο όνομα της διατήρησης του φαντασιακού εαυτού μας.

Είμαστε (ή μάλλον νομίζουμε ότι είμαστε) ένας περιούσιος λαός, απόλυτος – ab solutus – μη-υποκείμενος σε όρια, σε σχετικισμούς ή σε ιστορικές διαψεύσεις.

Δεν μας ενδιαφέρουν, μάλλον περιφρονούμε, τα γεγονότα μέσα/έξω από την Ελλάδα, αφού όλα τα ερμηνεύουμε με το δικό μας αυτοαναφορικό τρόπο (στη «λογική» της αενάως «κληρονομούμενης» ευφυΐας των αρχαίων ημών προγόνων).

Εξουδετερώνουμε αξίες και πράξεις στο όνομα μη μετρήσιμου και αποδείξιμου Πεπρωμένου της Φυλής. Χάσαμε οριστικά (;) την αίσθηση της Ιστορίας.

Συγχέουμε ελευθερία και κανόνες ελευθερίας, δίκαιο και βία, συνέπεια και κομφορμισμό, παντοδυναμία και δικαιώματα, πολιτική διαφωνία και οργανωμένο έγκλημα, πεποιθήσεις και φανατισμό, ελευθερία έκφρασης, λογοκρισία και συκοφαντία, απελευθέρωση και ασυδοσία.

Είμαστε και δεν είμαστε.

Ζούμε και δεν ζούμε.

Πιστεύουμε και δεν πιστεύουμε.

Ο ελληνικός φουτουρισμός μας οδηγεί στις αρχές του 19ου και όχι στον 22ο αιώνα. Οι προαιώνιοι «εχθροί μας» εξακολουθούν να ρέουν στο αίμα και στο πνεύμα μας ακόμα κι αν αντικειμενικά δεν υπάρχουν πια.

Ο Έλληνας με τη φουστανέλα και ο Έλληνας με το σινιέ κουστούμι στέκουν ο ένας απέναντι στον άλλο έτοιμοι να πυροβολήσουν ο ένας τον άλλον, αγνοώντας (;) ότι στη μονομαχία αυτή θα σκοτωθούν και οι δύο.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΒρήκαν το κρησφύγετο των απαγωγέων του Καραμολέγκου
Επόμενο άρθροΟ Μέσι 1ος και ο Κριστιάνο 2ος
Ο Γιάννης Πανούσης έλκει την καταγωγή του από την Αρκαδία και την Κορινθία, αλλά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1949. Σπούδασε στη Νομική, αλλά αγαπούσε τη Φιλολογία. Συνέχισε τις σπουδές του στις Πολιτικές Επιστήμες και συνέχισε στη Γαλλία με εγκληματολογία, που αποτελεί συνδυασμό πολιτικής σκέψης, φιλολογίας, νομικής και πολιτικής επιστήμης. Διετέλεσε καθηγητής στη Νομική Θράκης επί 19 χρόνια (και πρύτανης απο το 1994 έως το 1997) και όταν έφυγε από εκεί για τη Νομική Αθηνών ένιωσε ότι "ξενιτεύεται" -παρότι όταν είχε πρωτοπάει στην Κομοτηνή είχε τρομάξει! http://www.giannispanousis.gr/page.php?p=biography

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η Υπανάπτυξη της Ελληνικής Κοινωνίας αποτέλεσε την βάση της παραγωγής της πουλεπίπεδης και πολύμορφης κρίσης που δεκαετίες τώρα ταλανίζει τον Ελληνισμό.Στα αίτια της υπανάπτυξης αυτής περίοπτη θέση κατέχει η προγονοπληξία. Ο Εγκλωβισμός στην έπαρση για την προγονική δόξα και στην απόδοση σε αυτή υπερφυσικών διαστάσεων καθώς και στην «αγιοποίηση» της δεν αντιληφθήκαμε πως θα παρήγαγε και ακινησία και απομόνωση και ιδρυματισμό.Ο δε τελευταίος απέκτησε εθνική διάσταση. Ετσι πολύ απλά κατέστη ουραγός η Ελλάδα των εξελίξεων

  2. Συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό με αυτά που λέει ο κος Πανούσης για το γεγονός ότι συχνά κατασκευάζουμε υποτιθέμενους υπευθύνους για τις αποτυχίες μας. Μάλλον θα έλεγα ότι αυτό που ισχυριζόμαστε μπορεί να έχει και κάποιο ποσοστό αλήθειας, αλλά νομίζω πως είναι αυτονόητο ότι την κύρια ευθύνη για την ζωή μου την έχω εγώ (σε προσωπικό επίπεδο), ή εμείς και οι πολιτικοί τους οποίους ψηφίζουμε (σε «εθνικό’ επίπεδο). (Φαντάζομαι πάντως πως αυτό δεν το κάνουμε μόνο οι Έλληνες). Μια τέτοια κατασκευή είναι ο μύθος «για την κατάντια μας φταίει αποκλειστικά η Μέρκελ και η Τρόϊκα». Οι Αρχαίοι πρόγονοί μας αναφερόταν συνέχεια στο σχήμα της Θείας Δίκης, που λέει πως, όταν κάποιος υπερβαίνει προκλητικά το μέτρο, διαπράττει ύβρη και ουσιαστικά προκαλεί ο ίδιος την τιμωρία του. Μήπως αυτό συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις σημερινών «αγανακτισμένων» (περιπτώσεις που μπορεί να αγγίζουν και το 50%); Γιατί δεν λένε τίποτα για αυτό τα ΜΜΕ και τα «προοδευτικά» πολιτικά κόμματα; Μάλλον για «θεατοθηρικούς» λόγους τα πρώτα και για ψηφοθηρικούς τα δεύτερα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here