Oργή Τόσκα για την «καραντίνα» στα γερμανικά αεροδρόμια

0
63

Τη δυσφορία του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη Νίκου Τόσκα εκφράζουν κύκλοι του υπουργείου, για την «καραντίνα» στην οποία υποβάλουν τους Έλληνες πολίτες στα αεροδρόμια της Γερμανίας και κυρίως με τον τρόπο που γίνονται οι έλεγχοι.

Όπως αναφέρουν αξιωματούχοι του υπουργείου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, παρά τις επανειλημμένες επικοινωνίες του Νίκου Τόσκα, με τον Γερμανό υπηρεσιακό Υπουργό Εσωτερικών, Τόμας Ντε Μεζιέρ και τις διαβεβαιώσεις του για διακριτική και προσωρινή εφαρμογή του μέτρου των ελέγχων από τις γερμανικές αρχές, οι οποίες δεν θα γίνονται σε Ευρωπαίους πολίτες, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

Σε ότι αφορά στο ιστορικό αυτής της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, και τις ενέργειες που έχουν γίνει από το ελληνικό Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι παραπάνω κύκλοι, αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα εξής: Στις 13 Οκτωβρίου, στη σύνοδο των Υπουργών Εσωτερικών, η Γερμανία ενημέρωσε την επιτροπή της ΕΕ για την εφαρμογή μέτρων ελέγχου συνόρων για άλλο ένα εξάμηνο (ενώ μέχρι τώρα ήταν για διάρκεια τριών εξαμήνων δηλ. ενάμισι έτος).

Επισημαίνεται ότι, συνολικά 6 χώρες πραγματοποιούν συνοριακούς ελέγχους στα μεταξύ τους σύνορα: πρόκειται για Γερμανία, Αυστρία, Σουηδία, Δανία και Νορβηγία, ενώ ελέγχους διεξάγει και η Γαλλία (μετά την τρομοκρατική ενέργεια στο Μπατακλάν). Σε ό,τι αφορά τους ελέγχους της Γερμανίας για την Ελλάδα πρόκειται για τις πτήσεις από Ελλάδα.

Σε διμερή επικοινωνία του Γερμανού ΥΠΕΣ κ. Ντε Μεζιέρ με τον Ν. Τόσκα, ο Γερμανός υπουργός είχε υποσχεθεί εμφατικά ότι οι έλεγχοι θα είναι:

-Επιλεκτικοί και όχι για ευρωπαίους πολίτες

-Οι έλεγχοι θα διεξάγονται εντός της περιοχής ελέγχου Σένγκεν στα αεροδρόμια

-Θα γίνονται διακριτικά.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σε κατ’ επανάληψη ερωτήσεις του Ν. Τόσκα, ο κ. Ντε Μεζιέρ επαναλάμβανε αυτές τις διαβεβαιώσεις. Ωστόσο, παρά τις διαβεβαιώσεις, οι έλεγχοι γίνονται στο σύνολο των επιβατών, δεν είναι καθόλου διακριτικοί και σε τουλάχιστον μια περίπτωση έγιναν σε χώρο αεροδρομίου εκτός χώρου Σένγκεν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here