Πανελλαδικές & Πανκινεζικές, οι Εξετάσεις δεν τελειώνουν ποτέ

2
110

Από τις εγχώριες Πανελλαδικές δοκιμασίες των 100.000 διαγωνιζομένων μέχρι τις Πανκινεζικές, με την κωδική ονομασία Goa Kao, των 9.000.000 υποψηφίων που πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες, οι εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελούν παγκοσμίως τον κοινό παρονομαστή όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων. Το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, παγκοσμίως, είναι κλειστό και μέσω εξετάσεων επιλογής οι καλύτεροι έχουν πρόσβαση σε αυτή. Οι εκπαιδευτικές ανισότητες, ωστόσο, υπάρχουν και καθιστούν τελικώς την παιδεία μια ταξική υπόθεση των πλουσίων ενάντια στους φτωχούς. Η εκπαιδευτική ομοιομορφία, μάλιστα, και η χαμηλή ποιότητα των κρατικών σχολείων σε ολόκληρη την υφήλιο αναπαράγουν και συντηρούν τις κοινωνικές ανισότητες.

Οι εξετάσεις σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά. Οι γονείς συναθροίζονται έξω από τα εξεταστικά κέντρα επιδιδόμενοι πολλές φορές στην μεταφυσική επίκληση της επιτυχίας σε χριστιανικούς και βουδιστικούς ναούς. Η αξιοπιστία και η αδιαβλητότητα των εξεταστικών δοκιμασιών αμφισβητούνται. Τα gadgets υποβοηθούν την αντιγραφή και την εξαπάτηση και παρουσιάζουν θεαματική αύξηση των πωλήσεων αυτή την εποχή, καθώς από τα αθώα σκονάκια των ρομαντικών εποχών απολαμβάνουμε σήμερα το μεγαλείο της ηλεκτρονικής αντιγραφής.

Στις μεγαλύτερες εξετάσεις από πλευράς πλήθους διαγωνιζομένων στην Κίνα τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής αντιγραφής ήταν φέτος αυστηρότερα από κάθε άλλη χρονιά. Τα σουτιέν με μεταλλικά clips απαγορεύτηκαν, οι υποψήφιοι με μεταλλικά σφραγίσματα ή εμφυτεύματα έπρεπε να το δηλώσουν εγκαίρως, καθώς η αντιγραφή είναι αρχαία κινεζική τέχνη, από τα χρόνια των αυτοκρατόρων οι οποίοι επέλεγαν τους κρατικούς αξιωματούχους μέσω εξετάσεων, η οποία έχει ενσωματώσει πλέον τα υπερσύγχρονα συστήματα υποκλοπών που διακινούνται στο διαδίκτυο.

Ταυτόχρονα, ο σεβασμός των διαγωνιζομένων είναι απόλυτος με απαγορεύσεις στην κυκλοφορία, τις πτήσεις και τις κόρνες των αυτοκινήτων. Οι εξετάσεις είναι παντού και δεν τελειώνουν ποτέ. Αρκεί να θυμηθούμε την ομότιτλη κωμωδία του Eduardo De Filipo, την οποία μού υπενθύμισε ένα άρθρο του Θωμά Σίδερη στο διαδίκτυο. Ο ήρωας του συγγραφέα στον απολογισμό της ζωής του, απαριθμεί τις αναρίθμητες δοκιμασίες και τις ισάριθμες απογοητεύσεις της ζωής του. Ο συγγραφέας, της Φιλουμένα Μαρτουράνο, της πόρνης που έγινε ερωμένη και μητέρα τριών παιδιών όταν αποκαλύπτει στον Domenico ότι ένα από τα τρία παιδιά είναι το δικό του αρνούμενη να τού αποκαλύψει ποιο, αναφωνεί: «Τι σου κοστίζει να αγαπήσεις και τα τρία Domenico;».

Η Παιδεία μας οφείλει να αγαπήσει όλα της τα παιδιά που δοκιμάζονται στις εξετάσεις της αποφοίτησης και τις διά βίου δοκιμασίες που επακολουθούν εξασφαλίζοντας ίσες ευκαιρίες για όλους…

*Ο Γιώργος Χατζητέγας είναι εκπαιδευτικός

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΟ Ερντογάν «ιδρύει» μόνος του το κόμμα που θα τον αφανίσει
Επόμενο άρθροΜια φορά κι έναν καιρό, ας πω κι εγώ ένα παραμύθι διαφορετικό…
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επα­ναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Δι­δάσκει το μά­θημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρο­γραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητή­ματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σε­μιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυ­σικών και της Εταιρείας Αρω­μανικού Πο­λιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρό­εδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. οι εξετάσεις υπάρχουν για να συντηρείται η ΠΑΡΑ παιδεία
    όπως υπάρχει η ΠΑΡΑ οικονομία
    όπως υπάρχει το ΠΑΡΑ κράτος

    Ένας εκπαιδευτικός

  2. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ …ΚΙΝΑ.
    ΟΜΩΣ ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΣΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, «ΞΕΧΝΑΤΕ» ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΠΟΙΟΙ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ.
    ΜΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΧΟΝΤΡΑ, ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑΔΕΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΑΡΟΝ ΑΡΟΝ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟΥΣ (ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΦΑΣΑΡΙΑ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΝ ΑΠΟ ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ), ΤΡΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ ΜΟΝΕΔΑ ΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ, ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΣΤΗ ΤΑΞΗ. ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΧΟΝΤΡΗ ΜΟΝΕΔΑ, ΜΑΥΡΗ, ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΗ. ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΜΙΑΣ ΤΕΤΟΙΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΔΟΝΤΑΙ Σ’ ΑΥΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΟΨΕΙ (ΑΝ ΕΙΧΑΝ ΠΟΤΕ), ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ.
    ΠΟΙΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ, ΜΕ ΚΥΡΙΑΡΧΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΠΟΥ Ω ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΣ, ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ.
    ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΞΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ Η ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΔΟΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ. ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΟΣΟ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΑ. ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΝΑ ΥΜΝΗΘΕΙ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ, ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΡΕΜΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΑΡΠΑΧΤΗΣ.
    ΑΡΠΑΧΤΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΟΣΟΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ, «ΞΕΧΝΑΝΕ» ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ (ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥ ΛΟΓΟΥΣ) ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΔΡΟ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ, ΕΞΑΣΘΕΝΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥ, ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ, ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ, ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΗΘΙΚΟΥ ΘΕΣΜΟΥ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here