Παρέλαση πένθους, εν στενότατω οικογενειακώ κύκλω…

1
29

Εν στενοτάτω οικογενειακώ κύκλω

Επανέρχομαι στο θέμα της παρέλασης μετά.. την παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2012, μια παρέλαση διάχυτου πένθους.

Τα ο πένθος για τους βαθιά γηρασμένους, όπως είναι σήμερα το πολιτικό μας σύστημα, εκφράζεται συνήθως εν στενώ οικογενειακώ κύκλω.

Το πένθος, όμως, της περιρρέουσας και καταρρέουσας ελληνικής ατμόσφαιρας, αλλά και η αναγκαστική αστυνόμευση της χώρας από το φόβο «έκρηξης», απαγόρευσαν την απλή ανθρώπινη χαρά του γονιού να απολαύσει το παιδί του στην παρέλαση- που έγινε και αυτή εν στενοτάτω οικογενειακώ κύκλω.

Και δεν είναι υπερβολή, γιατί είθισται στις παρελάσεις, γιορτές χαράς και περηφάνιας, να επιβραβεύεται και η αριστεία των μαθητών.

Το μόνο μήνυμα επισήμων, που θα μπορούσε να αφυπνίσει χωρίς να εκνευρίσει τον εξαθλιωμένο Έλληνα την ημέρα του εορτασμού της εθνικής μας γιορτής, ήταν τα λόγια του υπουργού της Παιδείας μετά τη μαθητική παρέλαση. Ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης υπενθύμισε ως «δάσκαλος» το ρόλο της Παιδείας στην Επανάσταση του 1821, που ξεκίνησε ως πνευματική αφύπνιση με τους λογίους του έθνους, απλούς δασκάλους λαϊκούς και ιερωμένους, και επεσήμανε ότι «οποιαδήποτε υπέρβαση της σημερινής κρίσης πρέπει να περάσει και μέσα από την Παιδεία.  Μια Παιδεία ουσίας και ποιότητας, επικεντρωμένη στα παιδιά και με αναβαθμισμένο τον Έλληνα εκπαιδευτικό».

Ας αφυπνισθούμε, λοιπόν, ως Έλληνες, το οφείλουμε στους εαυτούς μας και στις γενιές που μας ακολουθούν!

*Η Καθηγήτρια Στέλλα Πριόβολου είναι πρόεδρος στο Τμήμα Ιταλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΕίμαι από παιδί στο δρόμο – Δεν ανέχομαι τη θηριωδία και τη «δημοκρατική» τρομοκρατία
Επόμενο άρθροΟ θάνατος του πολιτικού… εμποράκου
Η Στέλλα Πριόβολου είναι ομότιμη καθηγήτρια Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ελληνική, γαλλική και ιταλική φιλολογία και είναι διδάκτωρ των πανεπιστημίων Αθηνών και Ρώμης. Καθηγήτρια Λατινικής-Ιταλικής Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ελληνορωμαϊκές -Ελληνοϊταλικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Ιστορία και Πολιτισμός". Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών και συγγραφέας πολλών μελετών. Η έρευνά της τα τελευταία χρόνια έχει ως αντικείμενο το θεατρικό έργο του Dario Fo και τη σχέση του με τη λατινική λογοτεχνία του Μεσαίωνα. Αποτέλεσμα της έρευνας αυτής είναι τα τρία βιβλία από τις εκδόσεις Περίπλους: 1. "Dario Fo, ένας σύγχρονος goliardus", (2001) 2. "Dario Fo, venticinque monologhi per una donna: La Medea", (2005) 3. "Rosa Fresca Aulentissima, το μεσαιωνικό ερωτικό ποίημα με το μάτι των φιλολόγων και του Νομπελίστα Dario Fo", (2010). Το ποίημα αυτό μεταφράστηκε στην ελληνική με την επιχορήγηση του υπουργείου Εξωτερικών της Ιταλίας. Από το 1994 μέχρι το 2001, Αντιπρόεδρος του Ι.Κ.Υ. και υπεύθυνη για το κοινοτικό πρόγραμμα "Σωκράτης". Επιστημονική υπεύθυνη προγραμμάτων ξένων γλωσσών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και εμπειρογνώμων Γ.Γ.Ε.Τ. για την κινητικότητα των σπουδαστών. Τακτικό μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης 2000-2001. Από το 2001-2004 Ειδική Γραμματέας Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο ΥΠΕΠΘ, Πρόεδρος της Επιτροπής στήριξης των Εδρών Ελληνικών Σπουδών στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού και εθνική εκπρόσωπος στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Ευρωπαϊκό Έτος Γλωσσών 2001. Είναι Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιστημόνων Πανεπιστημίων Ιταλίας( Σ.Ε.Π.Ι.) και Γ. Γραμματέας της Societe Europeenne de Culture στην Ελλάδα.Από το 2008 μέχρι το 2010, αναπληρώτρια πρόεδρος Τμήματος Σλαβικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών.Έχει τιμηθεί με την ανώτατη διάκριση του Ιταλικού κράτους CAVALIERE al merito della Repubblica Italiana, 2002. Εχει τιμηθεί για την προσφορά της στα Ελληνικά Γράμματα και τον πολιτισμό από την Ένωση Γυναικών Φωκίδας, 2007 και έχει ανακηρυχθεί επίτιμος δημότης Χίου για τον ίδιο λόγο, 2007. Αναπτύσσει επί χρόνια πολιτική δραστηριότητα στο χώρο του ΠΑΣΟΚ ως μέλος της Κ.Ε. και σε τιμητική θέση στο ψηφοδέλτιο του Ευρωκοινοβουλίου το 1999.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ελληνικός εθνικισμός- (Θάνου Βερέμη)- http://gkdata.gr/?p=14314

    Ο εθνικισμός που γνωρίζουμε σήμερα δεν έχει σχέση με εκείνον που δημιούργησε ο γαλλικός ορθολογισμός. Ο εθνικισμός της Γαλλικής Επανάστασης ήταν εδαφικός και πολιτικός. Συσπείρωσε τους πολίτες εναντίον των προνομίων του παλαιού καθεστώτος, ώστε το έθνος να αποτελέσει τη νέα νομιμοποιητική βάση της κρατικής εξουσίας, αντί της ελέω Θεού μοναρχίας.

    Όμως, ο εθνικισμός σταδιακά μεταλλάχθηκε σε προϊόν του ρομαντισμού. Ετσι, οι Γάλλοι, που απέδιδαν στο έθνος πολιτικό περιεχόμενο, προσέδωσαν στην έννοια αυτή οργανικές ιδιότητες, ιδίως μετά την ταπεινωτική τους ήττα από τους Πρώσους το 1870-71. Οι Γάλλοι, οι οποίοι ήταν αποτέλεσμα προσμείξεων Γαλατών και Φράγκων (Γερμανών), θέλησαν να αποβάλουν από τη μνήμη τους το Γερμανικό στοιχείο και να αναδείξουν το Κέλτικο. Αντίστοιχα, οι Πρώσοι αναζήτησαν σε κάποιο ιδεατό παρελθόν τη γερμανική καθαρότητα έναντι του σύνοικου σλαβικού πληθυσμού στα ανατολικά εδάφη τους.

    Read more… http://gkdata.gr/?p=14314

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here