Περί ευθύνης (και όχι ψευτομαγκιάς) θεατών

22
45

Την Παρασκευή 29/7/20011 στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου παρουσιάστηκε ο Ριχάρδος ο Γ΄του Σαίξπηρ από το Old Vic και το Brooklyn Theatre, με πρωταγωνιστή τον Kevin Spacey και σκηνοθεσία Sam Mendes. Μία πολύ καλή βραδιά για το θέατρο. Αυτό ήταν αναμενόμενο. Η μεγάλη έκπληξη ήταν αλλού. Πριν από την παράσταση -όπως συνηθίζεται- ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα η απαγόρευση λήψης φωτογραφιών διότι εμποδίζουν την παράσταση. Επιπροσθέτως, ανακοινώθηκε -όπως δεν συνηθίζεται- ότι υπήρχε κίνδυνος ματαίωσης της παράστασης και αποχώρησης του θιάσου, επομένως η ανάληψη της ευθύνης ανήκε στους θεατές! Ακούστηκε ένα μουρμουρητό απογοήτευσης και ελαφράς αποδοκιμασίας και, βέβαια, δεν άναψε ούτε ένα φλας.

Φυσικά, παρακολουθήσαμε όλοι πολύ άνετα την παράσταση και αποχωρήσαμε ενθουσιασμένοι.

Η λέξη -κλειδί, τελικά, είναι η ευθύνη. Κι επειδή οι Αγγλοσάξονες που έδωσαν παράσταση στην Επίδαυρο εννοούν αυτά που λένε, τους πήραμε στα σοβαρά -και πολύ καλά κάναμε. Να δούμε πότε θα πάρουμε στα σοβαρά και τους εαυτούς μας. Ήταν μία πολύ ωραία άσκηση δημοκρατικής συμπεριφοράς και σεβασμού της εργασίας των άλλων. Αποδεικνύεται ότι οι ψευτομαγκιές και οι παλικαριές εκ του ασφαλούς δεν είναι δείγματα δημοκρατικότητας.

Είναι ανωριμότητα και έλλειψη Παιδείας.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΜπράβο, Ελληνική Δικαιοσύνη!
Επόμενο άρθροΑπολύσεις στο Δημόσιο
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΖΟΣ Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 10 Σεπτεμβρίου 1956. Σπούδασε θέατρο στο θεατρικό εργαστήρι του Δημήτρη Κωνσταντινίδη. Αποφοίτησε το 1978. Η δραστηριότητά του έχει ως εξής: Παραστάσεις: “Κουραμπιέδες” (Γ.Χασάπογλου), “Εβίτα” (Α.Λ.Γουέμπερ), “Εύθυμη Χήρα” (Φ.Λέχαρ), “Μαντάμ Ορτάνς” (Καμπάνη-Μακρίδη), “Η κωμωδία μιας τράπεζας” (Φ.Ντύρεμματ), “Ορφέας και Ευρυδίκη” (Πλέσσα-Κινδύνη), “Ο Άσωτος” (Α.Σούτσου), “Σκουπίδια” (Γ.Ξανθούλη), “Καινούργια Σελίδα” (Ν.Σάιμον), “Στο Τσακ” (Τσάπμαν-Κούνεϊ), “Η κυρία δεν με μέλλει” (Β. Σαρντού), “Δεν τρέχει τίποτα” (Δ. Παπαδοπούλου), “Δάφνες και Πικροδάφνες” (Κεχαΐδη-Χαβιαρά), “Σεξ το επιούσιον” (Ντ.Μάμετ), “Φούλ της ντάμας” (M.Καμολεττί), “Λοκαντιέρα” (Κ.Γκολντόνι), “Βίρα τις Άγκυρες” (Ρέππα-Παπαθανασίου) στο Εθνικό Θέατρο, “Βάτραχοι” (Αριστοφάνη) στο Εθνικό Θέατρο, “Ούτε κρύο-ούτε ζέστη” (Φ.Ξ. Κρετς), “Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο” (Σακελλάριου), “Ο Ταρτούφος” (Μολιέρος), “Το Ημέρωμα της Στρίγκλας” (Σαίξπηρ), “Ο Θείος Βάνιας” (Τσέχωφ), “Η γυναίκα που μαγείρεψε τον άντρα της” (Ντ.Ίσσιτ), “Δις Τζούλια” (Α.Στρίντμπεργκ), “Ο Αρχοντοχωριάτης” (Μολιέρος) στο Φεστιβάλ Αθηνών, “Η όπερα της πεντάρας” (Μπ.Μπρεχτ), “Όρνιθες” (Αριστοφάνης), “Λυσιστράτη” (Αριστοφάνης) στο Φεστιβάλ Αθηνών, “Τα παντρολογήματα” (Ν.Γκόγκολ) στο Θέατρο Τέχνης, “Ξενοδοχείο ο Παράδεισος” (Φεντώ), “Το κλουβί με τις τρελές” (Θέατρο Παλλάς), “Η εκατομμυριούχος” (Τζ.Μπ. Σω) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, “Δον Ζουάν” (Μολιέρος) στο Εθνικό Θέατρο, “Ο κατά φαντασίαν ασθενής” (Μολιέρος) στο Φεστιβάλ Αθηνών, “Η γυνή να φοβήται τον άνδρα” (Γ. Τζαβέλλα). Σκηνοθέτησε τις παραστάσεις: “Σκουπίδια”, “Δεν τρέχει τίποτα”, “Η γυναίκα που μαγείρεψε τον άντρα της”, “Το ημέρωμα της στρίγγλας”, “Ο θείος Βάνιας”, “Τα παντρολογήματα”, “Ξενοδοχείον ο Παράδεισος”, “Ο κατά φαντασίαν ασθενής”, “Η γυνή να φοβήται τον άνδρα”. Έπαιξε στην μουσική παράσταση: “Μίκης Θεοδωράκης”. Επιθεωρήσεις: “Γελάς-Ελλάς-Αγελάς”, “Ο χορός του Οζαλ...όγγου”, “Για ψήφου πήδημα”, “Καί Νου Δου καί Λάιτ”, “Πόθεν Αίσχος”. Τηλεόραση: “Απαράδεκτοι” (MEGA), “Θα μιλήσεις με τον δικηγόρο μου” (ANTENNA), “Της Ελλάδος τα παιδιά” (ANTENNA), “Απών” (MEGA), “Εκείνες κι εγώ” (ANTENNA), “Βίος Ανθόσπαρτος” (MEGA), “Αριστοτέλης ο Άριστος” (MEGA), “Άκρως Οικογενειακόν” (ANTENNA), “Τα χαϊδεμένα παιδιά” (ΝΕΤ), “Τα μαχαιρώματα” (ANTENNA), “Λίστα Γάμου” (ΝΕΤ), “Ήρθε κι έδεσε” (MEGA), “Ευτυχισμένοι Μαζί” (MEGA). Κινηματογράφος: “Η γυναίκα που έβλεπε τα όνειρα” (Νίκος Παναγιωτόπουλος), “Πάμπτωχοι Α.Ε.” (Αντώνης Κόκκινος), “ΙΛΟΥΣΤΡΑΣΙΟΝ” (Χαριτόπουλος). Συνεργάστηκε με τους μουσικούς: Μίκη Θεοδωράκη, Μίμη Πλέσσα, Νότη Μαυρουδή, Θάνο Μικρούτσικο, Γιώργο Χατζηνάσιο, Τόλη Κετσελίδη. Ασχολείται με τη θεατρική εκπαίδευση στην Δραματική Σχολή “Πράξη 7” του Θεόδωρου Γράμψα. Είχε πολλές συμμετοχές σε ραδιοφωνικές εκπομπές θεατρικού και σατυρικού περιεχομένου. Είναι παντρεμένος με την Ναταλία Τσαλίκη και έχει μία κόρη, την Ηρώ-Ελένη.

22 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η λεξη-κλειδι κυριε,μαλλον η προταση κλειδι,ειναι οτι οι Αγγλοσαξωνες εννοουν αυτα που λενε.Αν αυτο το μεταφερουμε σε ολα τα επιπεδα της δικης μας πραγματικοτητας,τοτε η λεξη ευθυνη θα παγιωθει….αυτοματα.Εξαιρεσεις θα υπαρχουν,αλλα θα ειναι εξαιρεσεις και οχι ο κανονας.Κακως βιαζεστε παντα να απαξιωνετε το κοινο.

  2. Αγαπητέ μας κ. Μπέζο,

    Δεν κατάλαβα πως πρέπει να ερμηνευθεί η πρότελευταια φράση σας, διότι ζούμε περίεργες ημέρες, και ίσως θα ήταν χρήσιμη μια διευκρίνιση.
    Εάν πάντως εννοείτε τους ανθρώπους που δεν συμφωνούν με το μνημόνιο ή το μεσοπρόθεσμο ή με όλο αυτό το ξεπούλημα της χώρας, τότε έχετε πέσει στην παγίδα του άσπρου ή μαύρου, γιατί έτσι βολεύει τους ανίκανους, επικίνδυνους και απατεώνες που μας κυβερνούν.
    Εάν πάλι εννοείτε, όλους αυτούς τους Έλληνες, που καθημερινά δεν σέβονται τίποτα και δεν γνωρίζουν που σταματά η προσωπική ελευθερία του καθενός, τότε δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας.
    Η έλλειψη παιδείας και καλλιέργειας στη χώρα μας είναι παροιμιώδης.
    Για να συνδυάσω και δύο φράσεις που άκουσα πρόσφατα:
    «Ανεβάσαμε το κατά κεφαλήν εισόδημα,
    και μηδενίσαμε την κατα κεφαλήν καλλιέργεια»

  3. Φίλε Γιάννη,είμαι βέβαιος οτι αρκετοί από τους θεατές σε άλλες φάσεις της κοινωνικής λειτουργίας τους, όταν δεν θα διατρέχουν τον κίνδυνο του κολασμού ή θα είναι σίγουροι οτι δεν θα υποστούν συνέπειες, δεν θα διστάσουν να συμπεριφερθούν διαφορετικά, «πουλώντας» μάλιστα την ανοίκεια στάση τους με τη δέουσα αριστερή [δήθεν] και αντιεξουσιαστική [εκ του ασφαλούς] ρητορική. Βεβαίως η ευθύνη είναι κάτι που χτίζεται σε βάθος χρόνου και για να εμπεδωθεί απαιτούνται παραδείγματα από τις πάσης φύσεως ηγεσίες. Δεν μπορείς όμως να περιμένεις πολλά πράγματα από ανθρώπους που έφεραν τη χώρα στο σημερινό χάλι και επιχειρούν,χωρίς ίχνος αυτοκριτικής, να υποδυθούν τους σωτήρες της. Και ολετήρες και σωτήρες δεν γίνεται.

  4. Όλα όσα γράφετε κύριε Μπέζο είναι αληθή και πέρα ως πέρα μη αμφισβητήσιμα. Όμως επιτρέψτε μου να κάνω ένα συλλογισμό λίγο πέρα από την καταγραφή μιας – χωρίς συζήτηση – ζοφερής κατάστασης, που ίσως δικαιολογήσει και απενοχοποιήσει το ελληνικό dna που κατά πολλούς (και προφανώς δεν εννοώ εσάς), έχει γενετικά χαρακτηριστικά ροπής προς την εν γένει αντισυμβατική συμπεριφορά (βλέπε δηλώσεις κας Διαμαντοπούλου – υπουργού Παιδείας περί φοροδιαφυγής) και στην ανομία εν γένει.

    Επίμονες προσπάθειες γενετιστών δεν έχουν ακόμα ευοδωθεί στην απομόνωση των σχετικών γονιδίων, οπότε μέσω της επιστημονικής τεκμηρίωσης, δε μπορεί να σταθεί τέτοιος ισχυρισμός. Ας προχωρήσουμε λοιπόν στην αρχαιότερη επιστημονική μέθοδο, αυτή της απλής παρατήρησης και καταγραφής. Πώς συμπεριφέρεται ο Έλληνας στο φυσικό του περιβάλλον;

    Ο Έλληνας είναι προφανώς άνθρωπος. Αν θεωρήσουμε λοιπόν δεδομένο ότι ο Έλλην είναι κι αυτός ένας άνθρωπος, πρέπει να θεωρήσουμε επίσης δεδομένο ότι είναι ένα ον που προσαρμόζεται με εξαιρετική ικανότητα σε διαφορετικά περιβάλλοντα και συνθήκες. Όπως λοιπόν οι Λάπωνες και οι Εσκιμώοι προσαρμόστηκαν στο κρύο, οι Σουδανοί και οι Νιγηριανοί στη ζέστη, έτσι και οι Έλληνες προσαρμόστηκαν στις συνθήκες που η κεντρική εξουσία επέβαλλε. Σε ένα κράτος αδίκου, ανυπακοής σε νόμους και στοιχειώδεις συμπεριφορές ευπρέπειας, σε ένα καθεστώς φορολογικής αδικίας, σε μια κοινωνία ανισότητας, ο καθένας αντανακλαστικά ενεργοποιεί το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, με παρενέργειες σε όλους μας ορατές. Συνεπώς είναι αυταπόδεικτο ότι λείπει πλαίσιο κανόνων και κυρίως εφαρμογή τους.

    Το παραπάνω αποδεικνύεται πανηγυρικά, όταν ο Έλληνας, μεταναστεύει. Ο ίδιος σουβλατζής του Μοναστηρακίου, που είχε να αλλάξει κορδέλα στην ταμειακή του από την Ολυμπιάδα, συμπεριφέρεται ως υποδειγματικός φορολογούμενος όταν επιχειρεί π.χ. στην Αστόρια της Ν.Υ. Ο γιατρός του ΕΣΥ, που παίρνει φακελάκια για να κόψει μια σκωληκοειδίτιδα στο Λαϊκό, διαπρέπει ως ερευνητής στα μεγαλύτερα Πανεπιστημιακά νοσοκομεία του εξωτερικού. Ακόμα και ο Έλληνας τουρίστας, που σε λίγες μέρες θα είναι πίσω στα πάτρια εδάφη, δυσκολεύεται να πετάξει στο πεζοδρόμιο τη γόπα από το τσιγάρο του όταν περπατά στο Λονδίνο και προφανώς δε διανοείται να καπνίσει στο εστιατόριο που θα φάει το βραδινό του…

    Αγαπητέ κύριε Μπέζο, η ευθύνη μας είναι στο πώς θα αλλάξουμε αυτές τις συνθήκες. Αντί να προσαρμοζόμαστε στο κακό μας το χάλι, ας κάνουμε κάτι να το αλλάξουμε. Αυτό δε μπορεί να γίνει ανακυκλώνοντας τους ίδιους μοιραίους σε θέσεις εξουσίας. Ζητάμε από τους εαυτούς μας υπευθυνότητα στις επιλογές μας. Αν δεν το κάνουμε ούτε τώρα, θα αρχίσω να ανησυχώ τελικά και για το dna μας…:)

    Καλή συνέχεια σε ότι κάνετε.

  5. Χμμμμμ … δεν είμαι σίγουρη, κε. Μπέζο, αν η λέξη-κλειδί είναι η ευθύνη … Εγώ νομίζω πως το κλειδί είναι η σιγουριά της επιβολής κυρώσεων.
    Στο επικείμενο παράδειγμα, οι «ψευτομάγκες» και «παλικαράδες» κι οι «έξυπνοι», οι οποίοι σε κάθε άλλη περίπτωση θα αγνοούσαν απαγορεύσεις/παρακλήσεις/οδηγίες/συμβουλές κλπ., αντιλαμβανόμενοι ότι – όπως είπατε κι εσείς – οι Αγγλοσάξονες που έδωσαν παράσταση στην Επίδαυρο εννοούν αυτά που λένε κι ότι αν την κάναν την «παλικαριά» τους, την παράσταση δεν θα την βλέπανε ούτε στον ύπνο τους, καθίσαν μια χαρά κι ωραία.
    Αν η ίδια απαγόρευση με την επικείμενη επιβολή ομοίων κυρώσεων γινόταν σε Ελληνική παράσταση από Έλληνες παραγωγούς, να είστε σίγουρος ότι τα φλας θα πέφταν βροχή !!!

  6. Αξιότιμε κε Μπέζο,

    Η ευθύνη είναι το Α και το Ω στην πρόοδο ενός λαού και είναι κάτι που δυστυχώς λείπει από τη νοοτροπία του Έλληνα. Από το τσιγάρο που θα πετάξει στο δρόμο, μέχρι την πλαστική σακούλα που θα αφήσει στην παραλία.
    Μόνο όταν αντιλαμβάνεται ότι θα υπάρξουν κυρώσεις ή τιμωρία ή κάτι παρόμοιο (όπως η αποχώρηση του θιάσου) κάθεται φρόνιμος σαν καλό παιδί. Επειδή ακριβώς η αίσθηση της ευθύνης δεν είναι εμποτισμένη στη συνείδησή του, χρειάζεται να του κουνήσει το δάκτυλο ο αυστηρός δάσκαλος και τότε συμμορφώνεται..Κρίμα, αν σκεφτεί κανείς ότι στις παραστάσεις από ελληνικούς θιάσους γίνεται χαμός από φλας, μουρμουρητά, κινητά, θόρυβο ακόμα και γέλια (και όχι σε κωμωδίες..)..
    Με εκτίμηση και συγχαρητήρια στην πολυετή προσφορά σας ως καλλιτέχνη και ως προσωπικότητα.

  7. πολυ σωστα τα γραφετε κυριε μπεζε. Το αρθρο σας δειχνει σαφως την ελλειψη παιδειας του Ελληνα που χρειαζεται απειλες και υποδειξεις για να κανει το αυτονοητο. βεβαια πολυ θα ηθελα και την αποψη ενος μελους των συνεργειων καθαρισμου του χωρου για να μας ελεγε ποσες τσιχλες και αποτσιγαρα μαζευσε. προσωπικα εχω παει μια φορα μονο στη ζωη μου σε παρασταση στην επιδαυρο και σιχαθηκα τοσο καποιους απο το κοινο, οσο και τους ηθοποιους γιατι ενω εγω ειχα παει σαν βλακας μιση ωρα πριν την εναρξη ο τοτε διευθυντης του εθνικου θεατρου εμφανιστηκε με μιση ωρα καθυστερηση και τα ζωα απο κατω χειροκροτουσαν μολις ανακοινωθηκε η αφιξη του. Και σαν να μην εφτανε αυτο, μετα προσηλθε και ο τοτε πρωθυπουργος με 45 λεπτα καθυστερηση και παλι τα ζωα χειροκροτουσαν το μεγα εθνοσωτηρα… δεν ειδα κανεναν απο το θιασο να διαμαρτυρεται η εστω να τους κανει μια δημοσια παρατηρηση.

  8. Συγχαρητήρια κύριε Μπέζο. Έχετε απόλυτο δίκιο, χαίρομαι πολύ που διαβάζω κάθε φορά τα άρθρα σας και τις εύστοχες παρατηρήσεις σας. Φτάσαμε πλέον στο σημείο να συζητούμε για τα αυτονόητα… κι αυτό με έχει κουράσει πολύ σ’αυτή τη χώρα. Με εκτίμηση και θαυμασμό για την εξαιρετική καλλιτεχνική σας πορεία και το ήθος σας.

  9. Η λεξη κλειδι δεν ειναι η ευθυνη! Η λεξη κλειδι ειναι ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ! Και ναι κυριε μπεζο, οι ελληνες στην πλειοψηφια τους, ξερουν να σεβονται, ιδιως σε απολυτως δικαια αιτηματα, οπως αυτο! Δεν χρειαζομαστε εκφοβισμους, για να συμπεριφερθουμε σωστα, δεν ειμαστε αμυαλα σκυλακια! Και ιδιαιτερα τοσο χαζους εκφοβισμους! Οι αγγλοσαξονες που απειλουν τοσο ευκολα, δεν ηρθαν εδω με πρωταρχικο σκοπο να προαγουν πολιτισμο και ηθος! Ηρθαν κατα πρωτον για να βγαλουν κερδος! Και δεν νομιζω οτι υπαρχει ανθρωπος που πιστευει οτι στο πρωτο φλας θα ματαιονοταν η παρασταση, επιστρεφοντας το αντιτιμο των εισιτηριων σε τοσες χιλιαδες κοσμου! Και πιστεψτε με, στο πρωτο φλας η κατακραυγη του κοσμου, θα ηταν τετοια που δεν θα υπηρχε και δευτερο φλας! Οχι μην τυχον και χασουν την παρασταση, αλλα επειδη σεβονταν τα ονοματα και το κυρος των συντελεστων της παραστασης!

    Το πραμα ειναι απλο! Ηρθε ενα εξαιρετικο επιτελειο ηθοποιων, παγκοσμιας κλασης, για να παρουσιασει ενα εκπληκτικο εργο! Ζητησαν κατι απο τον κοσμο, ο κοσμος το θεωρησε απολυτα σωστο και φυσιολογικο και το ΣΕΒΑΣΤΗΚΕ! Τοσο απλο!

    Αν εσεις θεωρειτε τους Ελληνες ενα τσουρμο ανευθυνων, αμυαλων και ψευτομαγκων, που η μονη σωτηρια του ειναι ο εκφοβισμος, τοτε γιατι αφιερωσατε τη ζωη σας για να ψυχαγωγησετε αυτο το τσουρμο??? Γιατι τα εξαιρετικα τηλεοπτικα σας εργα, δεν απευθυνονταν σε συγκερκιμενους και εκλεκτους, αλλα στην κυρια μαζα της ελληνικης κοινωνιας!

  10. Κύριε Μπέζο, θα ήθελα να προσθέσω κάτι στο κατα τα άλλα ορθότατο κείμενό σας. Το αίσθημα ευθύνης ήταν αυτό που προέτρεψε τους θεατές να συμμορφωθούν, όμως στην καθημερινότητά μας προστίθεται και άλλο ένα αίσθημα που αυτομάτως αναιρεί το προηγούμενο… Το αίσθημα της αδικίας και της κοινωνικής ανισότητας κύριε Μπέζο… Με υπουργούς ανεύθυνους και μίζες εκατομμυρίων, με επιχειρηματίες-απατεώνες οφειλέτες του δημοσίου πάντα στο απυρόβλητο, με τα μάτια της Θέμιδος ΟΡΘΑΝΟΙΧΤΑ και -το κερασάκι στην τούρτα- με διμοιρίες των -εξίσου κακοπληρωμένων- ΜΑΤ να χτυπούν αδιακρίτως με γκλομπ και δακρυγόνα αθώους πολίτες, ε τότε δεν γίνεται κύριε Μπέζο να μιλάμε μόνο για έλλειψη παιδείας και ανωριμότητα. Αν κάνω λάθος κάπου διαψεύστε με…
    Φιλικά, Νίκος.

  11. .. Συγχαρητήρια κ.Μπέζο.. όχι τόσο για τον εύστοχο συλλογισμό σας όσο γιατί μας θυμίσατε ότι «είμαστε μάγκες και τσαμπουκάδες» όταν είμαστε μέσα στο πλήθος.. Όταν χρειαστεί να σηκωθούμε όρθιοι για να αναλάβουμε ευθύνες, να εκθέσουμε τον εαυτό μας μπροστά στην κρίση και την επιδοκιμασία.. τότε κάνουμε τις «κότες».. Από εδώ αρχίζουν όλα, γιατί ποτέ το κράτος δεν ήταν απόλυτο στην εφαρμογή των νόμων.. γιατί και οι δημοκρατίες έχουν νόμους. Αν μπορούσαμε να φανταστούμε για λίγο πως θα συμπεριφερόμασταν στην καθημερινότητά μας τηρώντας κανόνες και νόμους που διέπουν τα οργανωμένα σύνολα δεν θα ζηλεύαμε ποτέ την Δανία ή την Σουηδία ή όποια άλλη διαφημισμένη ευρωπαϊκή χώρα.. Ευχαριστώ για την υπομονή σας.. (Ένας παθών που κάποτε ανέλαβε την ευθύνη, βγήκε από «κοπάδι» και θέλησε να δώσει το παράδειγμα, αλλά το πλήρωσε πολύ ακριβά)..

  12. Χαιρετε!
    δεν ξερω με ποιο τροπο να παρουσιασω τη σκεψη μου , ωστε να μη λογοκριθει απο τους υπευθυνους του ιστοτοπου, οπως συνεβη με την πρωτη αναρτηση μου!
    κ. Μπεζο, η ορθοτητα τη τοποθετησης σας δεν μπορει να αμφισβητηθει απο κανεναν νοημωνα πολιτη και φυσικα η αναγωγη αυτης της συγκεκριμενης σκεψης στο γενικοτερο κοινωνικο μας πλαισιο ειναι ευστοχοτατη επισης!
    Γνωριζοντας ομως τη δραση της τηλεορασης για τη δημιουργια αυτης της απαιδευτης υποκουλτουρας , δεν μπορουμε να θεσουμε εαυτους εκτος προβληματισμου..
    Το οτι μας δινεται η επιλογη να πληρωσουμε τιμημα ωστε να επιμορφωθουμε και να διασκεδασουμε παρακολουθωντας μια θεατρικη παρασταση και απο την αλλη να υποστουμε το βομβαρδισμο μεσω τηλεοπτικων προγραμματων μιας εικονικης κοινωνικοτητας που παρεχεται δωρεαν , δεν μας δινει και δεν σας δινει αλωθι…
    τα φαινομενα των τελευταιων τριαντα χρονων της κοινωνικης μας δραστηριοτητας, εχουν να κανουν απο μια με τον ακουραστο πλουτο απο τη μια και με τη διαπαιδαγωγηση δυο γεννεων μεσω της τηλεορασης απο την αλλη, που πιστα υπηρετηθηκε απο ολους σας, μα κυριως απο ανθρωπους σαν εσας, ορθολογικους και σοβαρους μεν, οχι ομως και σταθερους στο υψος των περιστασεων που ειμαι απολυτως σιγουρος οτι ειστε απο τους λιγους που το γνωριζαν και το γνωριζουν!
    Το θεμα ειναι , γιατι παρασυρθηκατε; οντας σκεπτομενοι;

  13. «Είναι έλλειψη Παιδείας»
    Και μην πάει ο νούς μας αποκλειστηκά και μόνο στη Δημόσια Εκπαίδευση,
    αλλά και στην Παιδεία που παίρνουμε από τους γονείς μας, και αυτή που
    οι ίδιοι προσφέρουμε στα παιδιά μας μέσα στο ΣΠΙΤΙ μας!

    Υ.Γ.1 Κε Μπέζο, συγχαρητήρια. Όπως πάντα εύστοχος, ΧΩΡΙΣ τυμπανοκρουσίες, πολλυλογίες και «φαμφάρες»!!
    Υ.Γ.2 Μακάρι να δείναμε περισσότερη προσοχή και να αξιοποιούσαμε, ανθρώπους καλλιεργημένους όπως ο Κος Μπέζος

  14. Το κομβικό σημειο είναι οτι ολοι πιστεψαν οτι η παρασταση πραγματι θα διακοπει. Στην Ελλάδα της ατιμωρησίας, που είναι η αποκλειστική αιτία που φτάσαμε σε αυτό το χάλι, ποιος θα πίστευε μια ανάλογη προειδοποίηση; Στα πρωτα φλας θα έβγαινε νέα ανακοίνωση: »Αυτή ήταν η τελευταία φορά που ανεχθήκαμε τα φλας. Την επόμενη η παράσταση θα διακοπεί οπωσδήποτε».

  15. Λυπάμαι κ. Μπέζο αλλά όσοι ήθελαν να τραβήξουν φωτογραφίες κατά την διάρκεια της παράστασης δεν ΄το έκαναν, όχι από σεβασμό στους ηθοποιούς, αλλά επειδή τους είχε πάρει ο ύπνος!! (μεταξύ μας, δεν ακουγόταν τίποτα -κάποιος έπρεπε να είχε ενημερώσει τον κ. Spacey και τον λοιπό θίασο ότι δεν έπαιζαν στο Old Vic με 1067 θεατές αλλά σε αρχαίο θέατρο με 8.500 περίπου θεατές!!- κάτι το έργο που ήταν 3 ώρες χωρίς διάλλειμα -πόσοι άραγε μπήκαν στον κόπο να ρίξουν και μία ματιά στην υπόθεση?!?!- εύλογο το συμπάρασμα!!)
    Στα σοβαρά πέρνουμε κάθε δουλειά που γίνεται με σοβαρότητα και με υπευθυνότητα (άσχετο που στην παρούσα παράσταση δεν είδαμε κάτι τέτοιο -εμείς τουλάχιστον που είχαμε την ατυχία να καθίσουμε στα «φτηνά» και πλάϊ), ακρεί να μας υπολογίζον και εμάς του θεατές!! Σοβαροί είναι οι θεατές όταν σοβαρά αντιμετωπίζονται από θιασάρχες!!
    Καλό καλοκαίρι

  16. ΕΛΛΕΙΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Η ΜΑΖΑ. ΕΛΛΕΙΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ.ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ, ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΟΥΝ,ΠΟΥ ΔΙΚΑΖΟΥΝ, ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΚΑΙ Η ΛΙΣΤΑ ΦΑΝΤΑΖΕΙ ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ. ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΕ ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΘΕΑΤΕΣ.ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΕΚΤΕΣ. ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΗΘΟΣ.ΠΟΛΥ ΜΕΣΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ.

  17. Δεν υπάρχει «γωνιά» του πλανήτη, όπου να μην έχουν διαπράξει έγκλημα οι Αγγλοσάξονες πάνω στην προσπάθειά τους να εκμεταλλευτούν τους γηγενείς. Μέσα από μια σκληρή κι απάνθρωπη παιδεία, έχουν κατορθώσει να δημιουργήσουν έναν εθνικό πυρήνα, που διατηρεί τη συνεκτικότητά του εξαιτίας των κολοσσιαίων συμφερόντων τους, που εκτείνονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Με μέσον μια απίστευτη βία, διατηρούν τον λαό τους στο επίπεδο που τον καθιστά ως τον πιο αδίστακτο, άδικο, αιμοβόρο και άρπαγα. Τον πλέον βάρβαρο λαό ανάμεσα στους λαούς του κόσμου. Έναν λαό που δεν διστάζει μπροστά σε τίποτε, προκειμένου ν’ αυξήσει την εξουσία του.

  18. Συγχαρητήροα κε. Μπέζο για το άρθρο σας και από έναν ταπεινό ταξιθέτη της Επιδαύρου.Φτάνει πια με μια συγκεκριμένη μερίδα του «κουλτουριάρικου» κοινού της Αθήνας που κάνει απόβαση στην Επίδαυρο πιστεύοντας πως του ανήκει το θεάτρο και βρίζει τους ταξιθέτες γιατί πολύ απλά θέλει να κάτσει σε άλλη θέση απο αυτή που έχει πληρώσει, που ενοχλεί τους άλλους θεατές γιατί θέλει να μιλήσει στο κοινό και που κατα κύριο λόγο δεν σέβεται τον αρχαιολογικό χώρο φθείροντας τον και τους καλλιτέχνες τραβώντας ασταμάτητα φωτογραφίες και γιατί όχι παιρνόντας και μπροστά από το κοίλον!!!!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here