Ποδήλατα στην Αθήνα; Κίνδυνος θάνατος!

9
56

Ελεύθερα, λένε, θα κυκλοφορούν τα ποδήλατα στις λεωφορειολωρίδες του κέντρου της Αθήνας, βάσει ενός δοκιμαστικού προγράμματος. Σκέπτομαι μήπως το μέτρο αποβλέπει όχι τόσο στην οικονομία της βενζίνης όσο στην αποκέντρωση του πληθυσμού, καθώς η Αθήνα θα γίνει η υπ’αριθμόν ένα, επικίνδυνη για την ανθρώπινη ζωή, πόλη στην Ευρώπη.

Υπερφορτωμένη από κατοίκους, με δρόμους επισφαλείς για πεζούς και οχήματα και με συγκοινωνία προβληματική, η Αθήνα θα εμπλουτιστεί με ποδήλατα.

Ακούστε, λοιπόν, πόσο επίκαιροι ηχούν οι στίχοι του μεγάλου μας Σουρή:

«Άνθρωπε πάσης σκέψεως κι’ ερεύνης αιωνίας,
δεν μας αρκούν οι κίνδυνοι στενής συγκοινωνίας,
κάρρα και τροχιόδρομοι, μα βρήκες, αλιτήριε,
κι΄εκείνα τα ποδήλατα… σώσον μ’ εκ τούτων, Κύριε
».

*Η Καθηγήτρια Στέλλα Πριόβολου είναι πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθρο«Μανιακοί» της βίας -Μια ανόητη θεωρία‏
Επόμενο άρθροΒουλή Πολιτών; Διαφωνώ κύριε Καθηγητά, ακούστε με
Η Στέλλα Πριόβολου είναι ομότιμη καθηγήτρια Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ελληνική, γαλλική και ιταλική φιλολογία και είναι διδάκτωρ των πανεπιστημίων Αθηνών και Ρώμης. Καθηγήτρια Λατινικής-Ιταλικής Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ελληνορωμαϊκές -Ελληνοϊταλικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Ιστορία και Πολιτισμός". Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών και συγγραφέας πολλών μελετών. Η έρευνά της τα τελευταία χρόνια έχει ως αντικείμενο το θεατρικό έργο του Dario Fo και τη σχέση του με τη λατινική λογοτεχνία του Μεσαίωνα. Αποτέλεσμα της έρευνας αυτής είναι τα τρία βιβλία από τις εκδόσεις Περίπλους: 1. "Dario Fo, ένας σύγχρονος goliardus", (2001) 2. "Dario Fo, venticinque monologhi per una donna: La Medea", (2005) 3. "Rosa Fresca Aulentissima, το μεσαιωνικό ερωτικό ποίημα με το μάτι των φιλολόγων και του Νομπελίστα Dario Fo", (2010). Το ποίημα αυτό μεταφράστηκε στην ελληνική με την επιχορήγηση του υπουργείου Εξωτερικών της Ιταλίας. Από το 1994 μέχρι το 2001, Αντιπρόεδρος του Ι.Κ.Υ. και υπεύθυνη για το κοινοτικό πρόγραμμα "Σωκράτης". Επιστημονική υπεύθυνη προγραμμάτων ξένων γλωσσών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και εμπειρογνώμων Γ.Γ.Ε.Τ. για την κινητικότητα των σπουδαστών. Τακτικό μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης 2000-2001. Από το 2001-2004 Ειδική Γραμματέας Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο ΥΠΕΠΘ, Πρόεδρος της Επιτροπής στήριξης των Εδρών Ελληνικών Σπουδών στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού και εθνική εκπρόσωπος στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Ευρωπαϊκό Έτος Γλωσσών 2001. Είναι Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιστημόνων Πανεπιστημίων Ιταλίας( Σ.Ε.Π.Ι.) και Γ. Γραμματέας της Societe Europeenne de Culture στην Ελλάδα.Από το 2008 μέχρι το 2010, αναπληρώτρια πρόεδρος Τμήματος Σλαβικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών.Έχει τιμηθεί με την ανώτατη διάκριση του Ιταλικού κράτους CAVALIERE al merito della Repubblica Italiana, 2002. Εχει τιμηθεί για την προσφορά της στα Ελληνικά Γράμματα και τον πολιτισμό από την Ένωση Γυναικών Φωκίδας, 2007 και έχει ανακηρυχθεί επίτιμος δημότης Χίου για τον ίδιο λόγο, 2007. Αναπτύσσει επί χρόνια πολιτική δραστηριότητα στο χώρο του ΠΑΣΟΚ ως μέλος της Κ.Ε. και σε τιμητική θέση στο ψηφοδέλτιο του Ευρωκοινοβουλίου το 1999.

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ; ΔΙΟΤΙ ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ, ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΘΑ ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΕΙ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΗΔΗ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ……
    ΠΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ; ΣΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ Η ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΙΛΙΑ ΜΥΡΙΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ; Η ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΗΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ;
    ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΒΕΒΑΙΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ, ΔΙΟΤΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ……
    ΑΛΛΑ ΚΑΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΡΧΗ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ…….
    ΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΜΑΣ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΘΗΝΑ……

  2. Και τι νομίζετε; στις άλλες χώρες πρώτα φτιάχτηκαν οι ποδηλατόδρομοι, και μετά άρχισε ο κόσμος να κυκλοφορεί με ποδήλατο; Εγώ νομίζω πως όχι. Νομίζω κι εκεί πρώτα ξεκίνησε ο κόσμος να παίρνει το ποδήλατο του, και μετά αναγκαστικά έφτιαξαν και τους ποδηλατόδρομους.

  3. Η ιδεα του ποδηλατου φανταζει ομορφη.Ειναι επισης γνωστο οτι η τεχνολογια το βοηθησε να προπερασει τις ηπιες ανηφοροκατηφορες.Δεν καταφερε ομως να φερει και τις καταλληλες υποδομες στην χωρα μας ετσι ωστε να γινει και ασφαλες.Υπαρχει η υπεροψια του «ελληναρα»οδηγου που δεν σεβεται κανεναν εκτος και ειναι»δικος» του.Τελος υπαρχουν και οι πολιτικοι που μαζι με τα οργανα της τροχαιας που ευχοντε να περασει γρηγορα αυτη η «μοδα»,διαφορετικα θα υποχρεωθουν να λυσουν το προβλημα.Πως? απλα καταργοντας τα ποδηλατα.

  4. Πόσο συμφωνώ μαζί σας κυρία μου!
    Κίνδυνος Θάνατος δυστυχώς όχι μόνο για τους ποδηλάτες αλλά και για τους υπόλοιπους – οδηγούς, μοτοσυκλετιστές, ακόμα και πεζούς. Πολύ δυστυχώς, η συγκοινωνιακή παιδεία χρειάζεται και στους ποδηλάτες. Δεν τους εξαιρεί ούτε το ευγενές τους μέσον (όχι όσο ευγενές είναι τα πόδια τους) ούτε η Lifo Athensvoice trend-ιά τους. Πολλοί είναι αδιάφοροι, προκλητικοί και επικίνδυνοι, και όταν κυκλοφορούν σε αγέλες τόσο θρασείς που παραβιάζουν και τους σηματοδότες μη διστάζοντας να πατήσουν τους πεζούς που προσπαθούν να διασχίσουν διαβάσεις. Ο ΚΟΚ δεν ισχυει για αυτούς? Δεν έχει συμβεί αυτό μόνο σε μένα αλλά και σε πολλούς φίλους ενώ φίλοι ποδηλάτες επίσης μου έχουν επιβεβαιώσει τα ίδια. Ας σέβονται και ας υπακούουν κάτι που λέγεται Νόμοι κι εδώ στην Ελλάδα το έχουμε σαν τον ωξαποδώ, (βλ. σχόλιο Μάνου Φ. για την κακιά τροχαία!) ας κοιτάζουν την δική τους ασφάλεια (θυμάμαι έναν εκπρόσωπό τους να λέει δημόσια πως δεν φοράει κράνος και δεν το θεωρεί απαραίτητο γιατί…. δεν τρέχει με το ποδήλατό του) και μετά τα λέμε. Πριν τους ποδηλατόδρομους χρειάζεται σεβασμός και υπευθυνότητα. Ποιος τα έχασε για να τα βρουν οι ποδηλάτες?
    Κάποιοι λένε πως ο Σκοπός αγιάζει τα Μέσα. Πάντως το Μέσο δεν αγιάζει καμιά απαράδεκτη κι επικινδυνη συμπεριφορά.

  5. Δυστυχώς αυτός είναι ο «πολιτισμός» μας.
    Θλίβομαι καθημερινά όταν ακούω ανθρώπους «μορφωμένους» και ανοικτούς σε ιδέες και απόψεις, να βάλλονται συνεχώς εναντίον του ποδηλάτου με την εύκολη δικαιολογία ότι μας φταίνε οι υποδομές…
    Οι υποδομές δυστυχώς είναι προβληματικές, όμως αν δεν αλλάξουμε τη νοοτροπία μας, αν δεν αρχίσουμε να δεχόμαστε το δικαίωμα του συμπολίτη μας να μπορεί να κυκλοφορήσει μέσα στην πόλη του με όποιο τρόπο επιθυμεί, αν δεν σεβαστούμε τον συνοδοιπόρο μας, όσες υποδομές κι αν υπήρχαν εμείς με τον ίδιο τρόπο θα αντιδρούσαμε.
    Και σας μιλώ από το Βόλο όπου δημιουργήθηκαν οι ποδηλατόδρομοι – έστω με τον ανορθόδοξο τρόπο που δημιουργήθηκαν – χωρίς να «εμποδίζουν» τον αποκλειστικό χρήστη του δρόμου, το αυτοκίνητο. Όμως η νοοτροπία μας είναι τέτοια που και πάλι δεν αφήνει το ποδήλατο να κινηθεί στον περιορισμένο χώρο που του δόθηκε. Γιατί? Γιατί μέσα στην ποδηλατολωρίδα ο καθένας παρκάρει το μηχανάκι του, μετακινεί τον κάδο σκουπιδιών γιατί δεν του αρέσει η αρχική του θέση, με αποκορύφωμα τα αυτοκίνητα που κλείνουν τις εισόδους και εξόδους του ποδηλατόδρομου…
    Οπότε ας αλλάξουμε επιτέλους την προβληματική νοοτροπία μας και να αφήσουμε κατά μέρους τις δικαιολογίες που δήθεν μιλούν για το καλό της πόλης και την προστασία του ποδηλάτη…

  6. Αγαπητοί φίλοι και φίλες ζω 28 χρόνια στην Ολλανδία και τα 3 παιδιά μου , τώρα φοιτιτες , πήγαιναν απο 5 ετών μέχρι και τώρα ακόμα με τα ποδήλατα στο σχολείο αλά και στην έξοδο τους τα σαβατοκυριακα. Με θερμοκρασίες απο 18 υπό το μηδέν μέχρι και 30 βαθμούς ,βροχή η χιονη κανένα πρόβλημα. Άλωσης τα Μάλια των νέων έχουν ζελέ και αντέχουν βροχές και κατεγυδες. Παλιά όταν είχε κάποιος ένα μεγάλο αυτοκίνητο και χρήματα μετραγε. Την σημερινή εποχή όταν έχει κάποιος εξασφαλίσει ένα καλό εισόδημα , επενδύει πλέον ψυχικα και σωματικά , με αλλά βοηθά ποιότητα ζωής.
    Πολες κακές συνήθειες στην καθημερινή ζωή του Έλληνα έχουν κάποια σχέση με τα κατάλοιπα της τουκοκρατιας.
    Είμαι 53 ετών και εδώ και 4 χρόνια ασχωλουμε με την πεζοπορία και λόγω τόυ ότι κάθε Κυριακή περπαταω απο 4 εώς 6 ώρες αποφάσισα να κάνω ποδηλασία και έτσι την ίδια εξάσκηση κάνω στο μισό χρόνο. Εκεί που θέλω να καταλήξω πριν 10 χρόνια βωμός ότι θα εμένα απο καρδιά , τώρα αισθανωμαι άνετα και σκεπτωμαι να τρεξω το κλασικό Μαραθώνιο στα 55 μου σε δυο χρόνια .
    Με φιλικούς χαιρετισμούς

    Κώστας Χατζής
    Αλμελο Ολλανδίας
    Twitt: @4daagsegriek

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here