Ποιός «πείραξε» τον Θείο Βάνια;

0
316

Ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του Αντόν Τσέχωφ, τον πολυπαιγμένο και πολυσυζητημένο, κωμικοτραγικό «Θείο Βάνια» επέλεξε φέτος να παρουσιάσει «αλλιώς» ο αεικίνητος Δημοσθένης Παπαδόπουλος στο θέατρο Άνεσις.

Υπογράφοντας ο ίδιος σκηνοθεσία και μετάφραση, αλλά και ερμηνεύοντας -φέρνοντας ομαλά στα μέτρα του- τον εμβληματικό ήρωα, «φωτίζει» πρόσωπα στα οποία ζωγραφίζεται η κούραση, η απογοήτευση, η απελπισία. Πρόσωπα που αναζητούν τη βοήθεια και δεν τη βρίσκουν, ελπίζοντας στη λύτρωση. Πρόσωπα που περιφέρονται γύρω από την θλιβερή ύπαρξή τους, δίχως στήριγμα.

Κι όμως, αφού μας συστήσει τους χαρακτήρες που ο Ρώσος δραματουργός έπλασε θέλοντας να καταδείξει την ένδεια και την ψυχική εξαθλίωση της τότε επαρχιακής ρωσικής μεσαίας τάξης ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος μας τους παραδίδει να ενδύονται κάποια ψήγματα ελπίδας. Κι αυτό, συνοψίζεται στην κορύφωση του δράματος δια στόματος Σόνιας, μέσα από μια εξαίσια ερμηνεία από την Σοφία Πανάγου.

Τη διανομή συμπληρώνουν, όλοι τους «καλοκουρδισμένοι» και μετρημένοι, οι Θάλεια Ματίκα (Ελένα), Βασίλης Μπισμπίκης (Αστρόφ), Θοδωρής Κανδυλιώτης (Σερεμπριακώφ), Δημήτρης Καπετανάκος (Τελιέγκιν), Δημήτρης Διακοσάββας (Μαρία Βασίλιεβνα) και Μανώλης Καζαμίας (Μαρίνα).

Αίσθηση προκαλεί, επίσης, η τολμηρή μουσική επιμέλεια της παράστασης, η οποία περιλαμβάνει διασκευή των Radiohead αλλά και dance κομμάτια στα οποία… υπακούν οι ήρωες του Τσέχωφ.

Εκεί που το τραγικό συναντά το κωμικό, εκεί που η απελπισία συναντά την ελπίδα, και εκεί που το κλασσικό συνάντησε το τολμηρό.
Εκεί συνάντησε και ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος τον «Θείο Βάνια».
Και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε…

*Follow on Twitter: @VagLiak

Trailer

Συντελεστές
Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία
Φωτισμοί-Μουσική επιμέλεια: Δημοσθένης Παπαδόπουλος Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς

**Υπόθεση**

Η διαχείριση ενός οικογενειακού κτήματος, ιδιοκτησίας του γαμπρού του Βάνια για τον οποίο ο τελευταίος εργάζεται με πίστη και προσήλωση, αποτελεί τον πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται μια ιστορία για τα οράματα που διαψεύστηκαν, τις ιδέες που προδόθηκαν, τα πάθη που άδοξα σβήστηκαν και τις ανθρώπινες σχέσεις που χτίζονται για να γκρεμιστούν, σε ένα συγκλονιστικά σύγχρονο σχόλιο για την «ατάραχη» ζωή της επαρχίας που αλλοτριώνει σε βάθος και καταρρακώνει ανθρώπους και συνειδήσεις. Οι ήρωες στον Θείο Βάνια, διαχρονικοί και δραματικά επίκαιροι, βιώνουν τη φθορά και την ήττα του χρόνου, υποταγμένοι σε μια καθημερινότητα που τους διαλύει. Είναι τραγικοί ακριβώς γιατί γνωρίζουν πως έχουν ήδη χάσει και ανέλπιδα αναμένουν το τέλος.

Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ
Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι
Τηλ.2107488881-2

Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων
17 € γενική είσοδος
14 € (φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές και άνω των 65)
10 € (Κάτοχοι κάρτας ΟΑΕΔ)

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΑποστόλου: Καταργείται ο ΕΦΚ στο κρασί μετά τη γ’ αξιολόγηση
Επόμενο άρθροΦορολοταρία: Έγινε η κλήρωση για τις αποδείξεις Δεκεμβρίου
Ο Βαγγέλης Λιακόγκονας γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσε. Σπουδάζοντας αυτοματισμό – τηλεπικοινωνίες αποφάσισε να στραφεί τελικά στην επικοινωνία εισβάλλοντας στη δημοσιογραφία, σπουδάζοντάς την, και τελικά «παντρεύοντάς την» με τα νέα μέσα. Είναι φοιτητής του Ανοικτού Πανεπιστημίου στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό. Έκανε πρακτική άσκηση καλύπτοντας ρεπορτάζ αυτοδιοίκησης σε τοπικά έντυπα και ενημερωτική εκπομπή στο TV Magic Πειραιά. Συμμετείχε στην εκπομπή ζαχαροπλαστικής του Mega «Γλυκές αλχημείες». Έχει εργαστεί ως συντάκτης πολιτιστικών –και μη- στηλών στις Εκδόσεις Λυμπέρη και στον ΑΝΤ1. Από το Σεπτέμβριο του 2011 έως και τον Μάιο του 2016 εργάστηκε στο Mega Channel, αρχικά για την καθημερινή πρωινή ενημερωτική εκπομπή ''Κοινωνία ώρα ΜEGA'' και στη συνέχεια για το δελτίο ειδήσεων του καναλιού. Από τον Ιούνιο του 2016 και έως τον Ιανουάριο του 2018 εργάστηκε ξανά στον ΑΝΤ1. Έπειτα, για δύο χρόνια στο LiFO.gr. Τον Μάρτιο του 2020 επέστρεψε στο Mega TV. Αρθρογραφεί στο aixmi.gr από την ίδρυσή του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here