Όταν οι πολίτες γίνονται πιο εκνευριστικοί από τους πολιτικούς

5
51

Είχα γράψει εδώ για εκείνη τη μοναδική φορά που δεν πλήρωσα διόδια στην κινητοποίηση της 9ης Ιανουαρίου. Είχα γράψει, ουσιαστικά, για την ψυχολογία του ανθρώπου που πληρώνει τα πάντα στην ώρα τους, και που ένα διόδιο παραπάνω –άδικο κατά τη γνώμη του- τον μετατρέπει σε Ταλιμπάν της μπάρας.

Εδώ και ένα μήνα παρακολουθώ την εξέλιξη του περίφημου κινήματος «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω…» -φράση που επαναλαμβάνεται δύο φορές για να βρίσκει καλλιτεχνικό άλλοθι στο θεατρικό του Ντάριο Φο. Άλλο αν καταλήγει να φέρνει στο μυαλό κάποιο παιδάκι που κάνει πείσματα στους γονείς του χτυπώντας το πόδι στο πάτωμα. Το παρακολουθώ και ομολογώ ότι έκανα λάθος.

Αυτό που ξεκίνησε ως αυθόρμητη κινητοποίηση των κατοίκων των περιοχών που είχαν και έχουν αντικειμενικό πρόβλημα από την αύξηση των τιμών των διοδίων και την ανυπαρξία εναλλακτικής διαδρομής, έχει εν τω μεταξύ οργανωθεί από το ΠΑΜΕ, το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ και έχει εξελιχθεί σε ό,τι απεχθάνομαι σ’ αυτή τη χώρα: Tο απόλυτο τζαμπέ σε όλα. Και ως γνωστόν, το ΠΑΜΕ και τα συναφή έχουν το μοναδικό χάρισμα να μετατρέπουν τους πλέον ανοιχτόμυαλους σε συντηρητικούς από φόβο να μη μοιάσουν σε εκείνους που αυτοαποκαλούνται εκπρόσωποι του προοδευτικού χώρου.

Τα διόδια είναι πλέον passé για τα fashion victims του τζάμπα. Συνεχίζουν, βέβαια, τις εκδηλώσεις τους αλλά μετά και την ανακοίνωση μείωσης των τιμών από τον Δημήτρη Ρέππα, το σήκωμα της μπάρας έχει χάσει την αίγλη του. Τώρα, το νέο τους πάθος είναι τα εισιτήρια των μέσων συγκοινωνίας. Άλλωστε, σε μέρες κρίσεις, που τα κανάλια κάνουν περικοπές στα εκτός έδρας και τις υπερωρίες, είναι πολύ πιο οικονομικό να στείλεις μια κάμερα σε ένα λεωφορείο υπό κατάληψη στο κέντρο της πόλης, παρά στα διόδια των Αφιδνών.

Έτσι, το κίνημα «δεν πληρώνω…(χτυπώ πόδι στο έδαφος)» γνωρίζει και μεγαλύτερη δημοσιότητα. Διάβασα στον Τύπο περιστατικό* όπου ένας νεαρός την έπεσε σε έναν ηλικιωμένο κύριο (αριστερών πεποιθήσεων, γιατί έχει κι αυτό τη σημασία του) που τόλμησε (!) να ακυρώσει το εισιτήριό του. Η απάντηση του κυρίου ότι πληρώνει γιατί θέλει να συνεχίσει να έχει συγκοινωνίες, δεν κλόνισε την ιδεολογία του τζαμπατζή νεαρού, σύμφωνα με την οποία όλοι του χρωστάνε. Άλλωστε, του το λένε συνέχεια: Η αντιπολίτευση (δεξιά και αριστερά), οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που έμειναν εκτός κυβέρνησης και ο Λαζόπουλος. Του γλείφουν τα αυτιά ακόμη και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι των ΜΜΜ, όταν λένε ότι του συμπαρίστανται στο «δεν πληρώνω… (χτυπώ πόδι στο έδαφος).

Αυτό που δεν του λένε, βέβαια, είναι ότι οι συνδικαλιστές τους θεωρούν ότι για τα ελλείμματα των ΜΜΜ φταίει το ενιαίο (δηλαδή φθηνό) εισιτήριο που ίσχυε μέχρι σήμερα και όχι οι υπεράριθμες προσλήψεις τους**.

Στην παρούσα φάση, λοιπόν, που έχεις από τη μία την κυβέρνηση –με την οποία είτε συμφωνείς είτε διαφωνείς- να προσπαθεί να βρει λύσεις σε προβλήματα, και από την άλλη τους πολίτες να δημιουργούν διαρκώς νέα (απεργίες, καταλήψεις, φοροδιαφυγή, άρνηση να δουλέψουν μισή ώρα παραπάνω στο δημόσιο, αγροτικές κινητοποιήσεις), θεωρώ πιο εκνευριστικούς τους πολίτες από τους πολιτικούς.

Το ξέρω το επιχείρημα για αυτούς που τα φάγανε, τις μίζες κλπ, αλλά όταν δεν πληρώνεις το εισιτήριό σου δεν παίρνεις κι εσύ τη μικρή προσωπική σου μίζα; Όταν δεν πληρώνεις το φόρο σου, δεν μεταθέτεις την πληρωμή του ελλείμματος στους άλλους συμπολίτες σου που, έχουν δεν έχουν, τον πληρώνουν; Σε διαφοροποιεί αυτό σε κάτι από εκείνους τους οποίους ψήφισες τα προηγούμενα χρόνια και από τους οποίους τώρα απαιτείς να «φέρουν πίσω τα κλεμμένα»;

Δεν είναι ώρα να αναλάβεις κι εσύ τις ευθύνες που σου αναλογούν, αντί να φέρεσαι σαν κακέκτυπο στερεοτυπικού ελληνάρα βγαλμένο από ταινίες της δεκαετίας του ‘60; Αν απαντήσεις όχι, σε κάποια από τις παραπάνω ερωτήσεις, συγχαρητήρια! Μπορεί να μην «τα φάγαμε μαζί», αλλά σήμερα μαζί τα τρώμε.

* Στήλη «Φαληρεύς» του Στέφανου Κασσιμάτη, εφημερίδα «Καθημερινή» – 02/02/2011

** Στήλη «Το επταήμερο του Διόδωρου» του Διόδωρου Κυψελιώτη, εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» – 06/02/2011

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Το πρόβλημα σε αυτή την χώρα δεν ξεκινάει τόσο από την υπερβολή, το αρπακόλλα, τον ωχαδερφισμό και την ημιμάθεια, αυτά δυστυχώς είναι αποτελέσματα και απωθημένα της έλλειψης σεμνότητας και πάνω από όλα έλλειψης καλαισθησίας. Αυτό που μας λείπει είναι η αισθητική και η ομορφιά στην καθημερινότητα μας, στην δουλειά μας και τον τρόπο ζωής μας. Πάνω από όλα όμως η αισθητική ξεκινάει από τις σχέσεις μας με τους άλλους, είτε αυτοί λέγονται οικογένεια και φίλοι είτε εργαζόμενοι μιας υπηρεσίας ή ενός σουπερμάρκετ που θα μας εξυπηρετήσουν. Δυστυχώς τα ελληνικά σχολεία κάνουν τα πάντα για να μας αποτρέψουν από αυτό που λέγεται αισθητική και ομορφιά, κριτική σκέψη και ανθρωπισμός. Το να είναι κάποιος σεμνός είναι ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα της ομορφιάς και της καλαισθησίας… πραγματικά θα ήταν μια πάρα πολύ καλή αρχή αν ξεκινούσαμε όλοι τη μέρα μας έχοντας στον νου μας ότι..…λίγη σεμνότητα σε πράγματα και καταστάσεις δεν βλάπτει!

  2. Θα συμφωνήσω με όσα λες και με αυτά που αναφέρει η φίλη Σάσα, αλλά λάβετε υπόψιν ότι οι Έλληνες πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας ΚΑΙ διόδια για την ίδια υπηρεσία (χρήση του δρόμου) και πλέον εισητήρια στα επίπεδα χωρών όπως η Αγγλία και η Γαλλία, δίχως αντίστοιχα να απολαμβάνουν τις αυτές υπηρεσίες στο επίπεδο και την ποιότητα των αναφερόμενων χωρών, που σημειωτέον έχουν και πολλαπλάσιο επιβατικό κοινό. Αναφέρομαι κυρίως στους δρόμους και στα λεοφωρεία, διότι το Μετρό είναι καλύτερο στη χώρα μας, με το μόνο μειονέκτημα τις λιγότερες γραμμές. Επιπλέον οι συγκοινωνιολόγοι στην Ελλάδα και κυρίως στην Αττική σηκώνουν τα χέρια ψηλά, διότι οι πόλεις έχουν κτιστεί δίχως συνεχές και συνεπές πλάνο, με αποτέλεσμα τα μέτρα που προτείνουν πολλές φορές να είναι ανέφικτα. Αναφέρομαι στο πρόβλημα των συγκοινωνιολόγων διότι κάθε θέμα πρέπει να το βλέπουμε σφαιρικά (καλύτερες συγκοινωνίες-μεγαλύτερο κοινό-περισσότερα χρήματα-καλύτερες υπηρεσίες-λιγότερα αμάξια-κτλ.)και όλα αλληλεξαρτώνται.

  3. Όπως καταλαβαίνετε ο καθένας βλέπει τις ανισσοροπίες που αναφέρω παραπάνω και προσπαθεί, έστω και παρασυρόμενος ή ακόμα και ανεπιτυχώς, να κάνει τη δική του επανάσταση απέναντι σε «εχθρούς» όπως οι πολιτικοί και οι μεγαλοεργολάβοι, που έχουν όντως ρημάξει αυτή τη χώρα.Ευχαριστώ.

  4. Θα ήθελα να ρωτήσω γιατί όλοι οι δημοσιογράφοι έχετε την πετριά όπως έλεγε η γιαγιά μου να τα πολιτικοποιείτε όλα.
    Αποκλείετε δηλαδή κα Μπενβενίτσε να μην θέλω να πληρώσω διόδια γιατί ο δρόμος για τον οποίο πληρώνω είναι καρμανιόλα και έχουν σκοτωθεί εκατοντάδες άνθρωποι;
    Δείτε λίγο βαθύτερα πριν βγείτε να κρίνετε τον κόσμο και προσπαθήστε αν και ξέρω ότι δυσκολεύεστε, να αποστασιοποιηθείτε πολιτικά.
    Επίσης έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ λεωφορείο τον τελευταίο καιρό;
    Είναι δυνατόν να πληρώνουμε 1,40 για να πάμε στην δουλειά μας και άλλα τόσα για να γυρίσουμε κάθε μέρα. Δηλαδή πάνω απο 60€ το μήνα.Και μάλιστα να μην εξυπηρετούν και πολλές περιοχές της Αττικής.
    Είναι ηλίου φαεινότερο ότι προωθείται απο όλους η χρήση των Ι.Χ.
    Το ότι επαναστατούμε δεν μας κάνει εκνευριστικούς αλλά ούτε και υπόλογους σε κάποιους που έχουν μάθει να έχουν σωφερ και δεν έχουν μπει ποτέ σε λεωφορείο εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

  5. Το θεωρησα αστειο στην αρχη σαν κινημα και σκεφτηκα αμεσως ο,τι δεν θα κανω ποτε κατι αναλογο,γιατι εχω μαθει να πληρωνω(εφορια για παραδειγμα) ολα οσα υποχρεουμαι να πληρωσω.Εχω πληρωσει ομως και για οσα ΔΕΝ υποχρεουμαι να πληρωνω,οπως φακελλακια σε γιατρους η επισκεψεις σε γιατρους η αλλους επαγγελματιες χωρις αποδειξη(αρα πληρωνω σαν φορολογουμενη και την φορολογια του ταδε η δεινα γιατρου εμμεσα).Και εγω,λοιπον, πληρωνω και νιωθω μια χαρα με τον εαυτο μου,μεχρι που συνειδητοποιω ο,τι η μιση χωρα και πανω δεν πληρωνει.Τι υποκρισια απο μερους σας,λοιπον,να αποκαλειτε τζαμπατζηδες ολους αυτους και να μην αποκαλειτε συλληβδην τζαμπατζηδες τους γιατρους,δικηγορους,ηλεκτρολογους,μηχανικους,εμπορους κλπ.Τι κοντοφθαλμη οπτικη ειναι αυτη.Σας ενοχλει που ξεγυμνωθηκε το τζαμπα?Η το θελετε πιο στυλιζαρισμενο και πιο trendy βρε αδελφε.Ε τωρα ενας γιατρος δεν ειναι τζαμπατζης η ενας χαικλασσατος δικηγορος με τα hermes αξεσουαρ(και δη επωνυμος),αλλα ο πολιτης,ο χυμα που λεμε,ειναι.Απλα ειναι.Γιατι λοιπον,ολοι οσοι αντιδρατε σε αυτο το κινημα δεν αντιπροτεινετε κατι?Η αρνηση ειναι η πιο ευκολη εναλλακτικη λυση,οταν απουσιαζει η επιχειρηματολογια,οπως λεει και ο Καντ.Απο αρνησεις χορτασαμε.Απο λυσεις και εναλλακτικες προτασεις πασχουμε.Η μηπως θεωρετιτε διαμαρτυρια τις φαιδρες πορειες των δημοσιων υπαλληλων,που απλα υπερασπιζονται την μηδαμινη εργασιακη τους παραγωγη και την ολοκληρωτικη ανεπαρκεια τους?

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here