Πόσο Δημοκρατία είναι «η αντιπροσωπευτική Δημοκρατία»;

10
54

Πόσο Δημοκρατία μπορεί να αποκαλείται ένα πολίτευμα, όταν οι αντιπρόσωποι του εξαπατούν κατ’ εξακολούθηση τους πολίτες, εφ’ όσον δεν εφαρμόζουν το πρόγραμμα με το οποίο εκλέχθηκαν;

Πόσο Δημοκρατία μπορεί να είναι ένα πολίτευμα, όταν ασκεί την εξουσία υπέρ των συμφερόντων των εκπροσώπων του και όχι υπέρ των πολιτών από το οποίους αντλεί την εξουσία;

Πόσο Δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα που χρησιμοποιεί την «αντιπροσωπευτική» ως μέθοδο για να να διαιωνίζει την παραμονή του στα πράγματα και να καλύπτει τον εθισμό του «στα σκληρά»; Στην ηδονή της εξουσίας.

Με βάση την αρχή ότι το ίδιο το πρόσωπο που παίρνει μία απόφαση οφείλει να παίρνει και την ευθύνη. Είναι άλλο να ζητήσει κάποιος, ως πρόσωπο, δάνειο – με λογική συνέπεια την υποχρέωση να το αποπληρώσει – και είναι άλλο να δανειστεί για λογαριασμό μας ένας αντιπρόσωπος μας, χωρίς να ερωτηθούμε, χωρίς να συμμετάσχουμε στην διαδικασία, χωρίς να έχουμε δει ποτέ τις συμβάσεις – να υπογράφει, αντιπρόσωπος και τράπεζα, για ποσά και ανάγκες άκρως συζητήσιμες, λεόντιες συμβάσεις, επιτόκια και ψιλά γράμματα που κανείς έχων “σώας τας φρένας” δεν θα δεχόταν,  να βάζουν και κάτι στην άκρη για τον εαυτό τους (αφού γίνονται όλα εν κρυπτώ) κι ύστερα να στέλνουν τον λογαριασμό σε όλους εμάς, «τους απλούς πολίτες» όπως τους αρέσει να μας αποκαλούν, ότι εμείς τα χρωστάμε.

Μήπως εδώ έχουμε να κάνουμε με μία αριστοτεχνικά μεταλλαγμένη μορφή τυραννίας;

Πόσο Δημοκρατία είναι «η αντιπροσωπευτική Δημοκρατία»;

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΕγώ η «παλιόγρια» έχω ονοματεπώνυμο !
Επόμενο άρθροTα εθνικά μας αυτογκόλ
Γεννήθηκα μία Τρίτη βράδυ στην Αθήνα του 57. Mεγάλωσα σ’ ένα ρετιρέ πίσω από τον Παναθηναϊκό και πριν τελειώσω το γυμνάσιο, έπαιζα μουσική Ηταν πάντα αυτό που ήθελα να κάνω. Ημουν τυχερός, οι γονείς μου ήταν ανοιχτοί, με έστειλαν στο Λονδίνο και μετά στο Παρίσι, από το 75 ως το 80 στο Guildhall School Music and Drama κι έπειτα στην Ecole Normale de Musique. Μετά την επιστροφή μου στην Ελλάδα, γνώρισα τον Μάνο Χατζιδάκι, που με επηρεάζει ακόμα και σήμερα όπως ο Τσιτσάνης και πολλοί άλλοι που δεν γνώρισα ποτέ από κοντά. Έπαιξα για κάποια χρόνια σαν μουσικός και σαν ενορχηστρωτής. Από το 1986 γράφω μουσική για το θέατρο, τον κινηματογράφο, τηλεοπτικές σειρές, τραγούδια και σχεδόν για όποιον μου το ζητήσει. Το 2003 ιδρύσαμε με την γυναίκα μου Eυανθία Ρεμπούτσικα την ανεξάρτητη δισκογραφική Cantini. Ζω στην Αγία Παρασκευή με την Ευανθία, τα παιδιά μας Ραχήλ και Παύλος μεγάλωσαν κι έχουν φύγει απ’ το σπίτι. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Γάμος στο Περιθώριο, του Β. Κεσίσογλου 1989 Το πέρασμα, της Β. Ηλιοπούλου 1990 Άδης, του Σ. Χαραλαμπίδη 1996 Peppermint,του Κ. Καπάκα 1999 Φτηνά Τσιγάρα, του Ρ. Χαραλαμπίδη 2000 Φθινοπωρινή Επιστροφή, του Γ. Αγαθονικιάδη 2001 URANYA του Κ. Καπάκα 2006 ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Όλη η Δόξα όλη η Χάρη EPT 1987 …Στο Camping EPT 1988 Παραμύθι χωρίς Όνομα EPT 1989 Ξενοδοχείο Αmore MEGA 1990 H Aγάπη της Γάτας MEGA 1991 Οι Τελευταίοι Εγγονοί MEGA 1991 H Θυσία ANT1 1991 AΦPIKA MEGA 1992 PIXTEP MUSIC MEGA 1993 Eσύ Αποφασίζεις MEGA 1994 Tο Μονοπάτι της Αγάπης ANT1 1994 Οι Χρηματιστές MEGA 1994 STRAS ANT1 1994 Tο Κόκκινο Φεγγάρι MEGA 1994 Ένοχη Αγάπη MEGA 1996 Σαν Αδελφές ET 1 1999 ΘΕΑΤΡΟ Κουκλόσπιτο 1992 Χάρολντ και Μωντ 1995 Ηλέκτρα 1998 Μια φορά κι ένα λεπτό 2002 Το Φιόρο του Λεβάντε 2007 Οι Ανθισμένες Μανώλιες 2007 NTOKΙMANTEP ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ 1987 KOYTOYZHΣ KANTOYNHΣ 1989 ΔIONYΣIOΣ ΣOΛΩMOΣ 1990 EΛΛHNIKEΣ ΘAΛAΣΣΕΣ 1991 OΛYΜΠOΣ TOΠΟΣ ΘΕΩN 1991 XEIMAZON APXΙΠΕΛAΓOΣ 1994 ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ Στη Λίμνη Με τις Παπαρούνες – Lyra 1992 Με την Ευανθία Ρεμπούτσικα Τραγουδά η Κρίστυ Στασινοπούλου Africa – Handmade Rec. 1992 STRAS – Sony Music 1994 στίχοι Άρης Δαβαράκης Tο Κόκκινο Φεγγάρι – Polygram 1994 στίχοι Ελένη Ζιώγα Αθώος Ένοχος – BMG 1996 Με την Ε.Ρεμπούτσικα στίχοι Ά.Δαβαράκης Τραγουδά ο Γ.Κότσιρας Για τη Συνήθεια του Έρωτα – Warner Music 1997 (στίχοι: Μ.Γκανάς, Α.Δαβαράκης, Ε.Ζιώγα, Θ.Γκόνης, Λ.Βενιέρη) Τραγουδά η Έλλη Πασπαλά Άδης – BMG 1996 Peppermint – 1999 Σ' αγαπώ - 1999 (Wea) Φτηνά Τσιγάρα – Warner Music 2000 συμμετέχει η Έλλη Πασπαλά Με τα Μάτια Κλειστά – Cantini 2003 (cd single) Τραγουδά η Γιώτα Νέγκα Πέμπτη Απόγευμα – Cantini 2004 Τραγουδά η Σοφία Παπάζογλου URANYA – Cantini 2007 Στίχοι Λίνα Νικολακοπούλου συμμετέχει η Αλκηστις Πρωτοψάλτη Summertime in Prague – Cantini 2008 συμμετέχει η Έλλη Πασπαλά 1993 Βραβείο Μουσικής για την τηλεοπτική σειρά «Africa» και Βραβείο Μουσικής Τηλεοπτικής Διαφήμισης. 1999 Βραβείο Μουσικής στο Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσσαλονίκης, για την ταινία του Κώστα Καπάκα «Peppermint». 2000 Βραβείο Μουσικής Τηλεοπτικής Διαφήμισης. 2007 Βραβείο Μουσικής στο Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσσαλονίκης, για την ταινία του Κώστα Καπάκα «Uranya».

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πόσο δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα όταν ο αρχηγός κάθε κόμματος,αναγκάζει τους βουλευτές να ψηφίζουν με καμματική πειθαρχεία, χωρίς να ρωτήσουν ποτέ αυτούς που τους έστειλαν εκεί; Μήπως τελικά μας έρχεται φθηνότερα η κατάργηση των τριακοσίων και η παραμονή των τεσσάρων, πέντε αρχηγών;

  2. Μπορώ να προβλέψω ποιος θα είναι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας μετά από 50 χρόνια. Νομίζω λοιπόν ότι κάπου στο 2060 πρωθυπουργός θα είναι ή ένα από τα εγγόνια του Μητσοτάκη, ή κάποιο από τα δισέγγονα του «Γέρου της Δημοκρατίας».

    Αν νοιώθετε και εσείς ότι υπάρχει μια τέτοια πιθανότητα, τότε φοβάμαι ότι το πολίτευμα αυτό μοιάζει πιο πολύ με την Αριστοκρατία της Αρχαίας Αθήνας, παρά με την Δημοκρατία.

  3. Προτάσεις: 1ον: κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών που παίρνει το πρώτο κόμμα και να πάμε στην απλή αναλογική.
    2ον:δημοψήφισμα για κάθε σοβαρό ζήτημα(να επιλέγουν οι πολίτες με ψηφοφορία ποιου κόμματος το νομοσχέδιο θα γίνεται νόμος).
    3ον:δικαίωμα εκλογής στο βουλευτικό αξίωμα μέχρι 2 φορές(το ίδιο και για το αξίωμα του πρωθυπουργού).
    4ον:αξιολόγηση των υπουργών από το λαό στο τέλος κάθε έτους(ο/οι υπουργός/οί που θα συγκεντρώνουν 55% αρνητικές γνώμες στην ψηφοφορία, να οδηγούνται σε αναγκαστική παραίτηση).
    5ον:μείωση της κυβερνητικής θητείας στα 3 έτη.
    Τους πολίτες πρέπει να τους πείθεις, τη μάζα απλώς τη χειραγωγείς.

  4. Ένα ερώτημα που όλοι το έχουμε στο μυαλό μας εδώ και καιρό. Ο λαός θα μιλήσει. Δεν θα μείνει τίποτα το ίδιο..

  5. Συμφώνω με όλους τους παραπάνω σχολιαστές. Η ανάγκη για άμεση δημοκρατία είναι πιο επιτεκτική απο ποτέ. Το ερώτημα που έχω είναι γιατι κανένα απο τα κόμματα, είτε δεξιά, είτε αριστερά, είτε …..αυτοπροσδιοριζόμενα, δεν έχει εξαγγείλει κάτι γι αυτό; Όλοι έχουν βαλθεί να ….μας εκπροσωπήσουν. Δεν θέλουμε εκπροσώπηση, θέλουμε συμμετοχή. Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβετε. Βγάλτε το κερί από τα αυτιά. Θέλουμε δημοκρατία.

  6. Συμφωνώ με τα παραπάνω. Όμως διαπιστώνω ότι δεν γνωρίζουν οι παραπάνω το κόμμα Πειρατών που η βασική του αρχή είναι η άμεση δημοκρατία (συμμετοχική) με μια μορφή αντίστοιχη του ελβετικού μοντέλου. Η ιστοσελίδα των ελληνικού πειρατικού κόματος
    http://www.pirateparty.gr/

    ΥΓ. Εξι Πειρατικοί νόμοι που δεν κοστίζουν τίποτα!
    * Όλα τα δημόσια έγγραφα βγαίνουν υποχρεωτικά στο internet, όσο ασήμαντα κι αν φαίνονται.
    Όλοι οι Ελληνες πολίτες μπορούν να πάρουν αντίγραφο από κάθε δημόσιο έγγραφο, απλά επειδή το ζήτησαν από την αντίστοιχη Δημόσια Υπηρεσία. (εκτός από απόρρητα Εθνικής Άμυνας).

    * Όλοι οι δημόσιοι διαγωνισμοί δημοσιεύονται στο internet πριν και μετά τη διεξαγωγή τους, μαζί με το σκεπτικό της Επιτροπής και τις προσφορές όλων.
    Ακόμη και οι πρόχειροι (αυτοί όπου ένα κουτί σπίρτα αγοράζεται προς 1.000 ευρώ επειδή οι άλλες δύο προσφορές ήταν 1.001 & 1.002 ευρώ για το ίδιο κουτί σπίρτα).

    * Οι προϋπολογισμοί δημόσιων έργων από κάποια αξία και πάνω εγκρίνονται με περιφερειακό ή εθνικό δημοψήφισμα, ανάλογα με την έκταση και το ύψος του έργου.

    * Η Δικαιοσύνη γίνεται πραγματικά ανεξάρτητη και ο ορισμός των ανώτατων δικαστικών δεν γίνεται πλέον από τον Υπουργό Δικαιοσύνης.

    * 100.000 πολίτες μπορούν με υπογραφές τους να προτείνουν ένα νόμο προς ψήφιση στη Βουλή.
    300.000 πολίτες μπορούν να προκαλέσουν δεσμευτικό δημοψήφισμα για την ψήφιση ή ακύρωση συγκεκριμένου νόμου.
    Η απόφαση του Δημοψηφίσματος είναι αυτόματα νόμος της Ελλάδας.

    * Παύει η διαφοροποίηση των Βουλευτών και Υπουργών από τους απλούς πολίτες ως προς την απονομή δικαιοσύνης και καταργείται η βουλευτική ασυλία για ποινικά αδικήματα, καθώς και η νομοθεσία περί (μη) ευθύνης Υπουργών, οι οποίοι πλέον έχουν τα ίδια χρονικά διαστήματα παραγραφών με οποιονδήποτε πολίτη.

  7. Κάτι αφελές: Γιατί δε ψηφίζουμε κάποιο κόμμα πέρα απ’ τα δυο μεγάλα; Για να μη ξεβολευτούν κάποιοι; Γιατί δεν γινόμαστε πιο ενεργοί σαν πολίτες οι ίδιοι;

  8. πολύ σωστό άρθρο, τι σόι αντιπρόσωποι είναι αυτοί , όταν κάνουν του κεφαλιού τους, και γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τους αντιπροσωπευόμενους, κουνώντας τους μάλιστα και το δάχτυλο απειλητικά;
    Επίσης, όταν κάποιο κόμμα έχει εκλεγεί και υφαρπάξει την ψήφο του ελληνικού λαού με τερατώδη ψέματα και ψεύτικες υποσχέσεις (ανεξάρτητα από κόμματα το λέω αυτό) γιατί οι εκλογές είναι έγκυρες και όχι άκυρες, υπό την έννοια ότι το εκλογικό σώμα πλανήθηκε ή εξαπατήθηκε κατά την άσκηση του εκλογικού του δικαιώματος; Στο χώρο του αστικού δικαίου γιατί ισχύουν άλλες αρχές;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here