O ρόλος των αφεψημάτων στην υγεία μας

0
49

Όλα τα βότανα είναι πολύτιμα και έχουν να μας προσφέρουν πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό μας. Οι πολύτιμες ουσίες που εμπεριέχονται σε αυτά είναι βασικά αντιοξειδωτικές ουσίες, πολυφαινόλες φλαβονοειδή, κατεχίνες. Η περιοδική χρήση πολύχρηστων βοτάνων της ελληνικής γης με τον μοναδικό συνδυασμό φυσικών ιχνοστοιχείων έχει σημαντικό ρόλο στην τόνωση του οργανισμού και στη διατήρηση της υγείας.

Στη συνέχεια περιγράφονται τα πιο αντιπροσωπευτικά αφεψήματα με τις βασικές ευεργετικές ιδιότητες τους:

Τσάι: Διεγερτικό του σώματος και του εγκεφάλου, στυπτικό.

Φασκόμηλο: Αντιφλεγμονώδες, καταπραϋντικό του στομάχου, τονωτικό του νευρικού συστήματος.

Mέντα (έγχυμα). H μέντα αυξάνει τις εκκρίσεις των πεπτικών υγρών και χαλαρώνει τους μυς του εντέρου. Aνακουφίζει από τον πόνο του εντέρου, τον τυμπανισμό και τις καούρες (μην τη δοκιμάσετε, όμως, εάν κάνετε ομοιοπαθητική).

Δυόσμος (αφέψημα). O δυόσμος δρα χαλαρωτικά και ανακουφίζει από το αίσθημα καύσου.

Mάραθος (έγχυμα). O μάραθος έχει μαλακτική και χαλαρωτική δράση. Ανακουφίζει τον πόνο και συστήνεται ακόμη και για την αντιμετώπιση των κολικών των μωρών.

Mελισσόχορτο (αφέψημα). Tο βότανο αυτό θεωρείται καλή επιλογή για όσους έχουν συχνά πόνο στο στομάχι, κυρίως από στρες ή άγχος.

Θυμάρι: Είναι ενισχυτικό του αναπνευστικού συστήματος.

Κόλιαντρος: Αποτελεί φυσικό τονωτικό του γαστρεντερικού συστήματος και χωνευτικό.

Λουίζα: Αποτελεί φυσικό αναλγητικό και ενισχυτικό του ουροποιητικού, του αναπνευστικού συστήματος και των αρθρώσεων.

Μαντζουράνα: Είναι φυσικό ενισχυτικό του αναπνευστικού, χωνευτικό, φυσικό αγχολυτικό.

Βαλεριάνα: Αποτελεί φυσικό αγχολυτικό.

Ρίγανη: Τονωτικό του αναπνευστικού, του γαστρεντερικού και του μυοσκελετικού συστήματος, εμμηναγωγό.

Τίλιο: Δρα ως τονωτικό του αναπνευστικού και του νευροφυτικού συστήματος ως αντίδοτο σε φλεγμονές, σε πονοκεφάλους.

Aυξήστε την αντιοξειδωτική τους δράση

-Μην τα βράζετε πολύ.

-Πιείτε τα όσο πιο πικρά μπορείτε.

-Αν χρησιμοποιείτε ατομικά φακελάκια, αφήστε τα παραπάνω από 2 λεπτά μέσα στην κούπα.

-Προσθέστε τους μία φέτα λεμονιού αντί για χυμό λεμονιού, γιατί στη φλούδα του βρίσκονται τα περισσότερα αντιοξειδωτικά.

-Προτιμήστε να τα πίνετε με λεμόνι αντί με γάλα.

-Προσθέστε μέλι και όχι ζάχαρη.

-Προτιμήστε να τα φτιάχνετε με εμφιαλωμένο μαλακό νερό (ολιγομεταλλικό).

-Συντηρήστε τα σε μέρος σκοτεινό και στεγνό, γιατί το φως και η υγρασία καταστρέφουν τα αντιοξειδωτικά συστατικά τους, αλλά και τη γεύση τους.

*Η Ειρήνη Μπαμπαρούτση είναι Κλινική Διαιτολόγος και Αθλητική Διατροφολόγος.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΜην κλωτσάς τον έρωτα
Επόμενο άρθροΤσάμπιονς Λιγκ: Μία κακή νύχτα και έφυγες..
Η Ειρήνη Μπαμπαρούτση είναι Κλινική Διαιτολόγος και Αθλητική Διατροφολόγος, απόφοιτος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με Διδακτορικό τίτλο σπουδών στο τομέα της «Διατροφής & Άσκησης». Από το Σεπτέμβριο του 1999 είναι μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων και μεταγενέστερα της Ελληνικής Εταιρίας Λιπιδολογίας και Αθηροσκλήρωσης και του Ε.Λ.Ι.Ο.Σ. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται ιδιαίτερα στο χώρο της Αθλητικής Επιστήμης της Διατροφής, παρέχοντας διατροφικές συμβουλές σε μερικούς από τους πιο διακεκριμένους Έλληνες αθλητές στίβου, όπως επίσης και σε αθλητές πολλών άλλων αθλημάτων. Από το 2001-2010 ήταν Διατροφολόγος της Εθνικής Ομάδας Στίβου (Σ.Ε.Γ.Α.Σ.), ενώ από το 2003 συνεργάζεται με τον Πανελλήνιο Γυμναστικό Σύλλογο (Π.Γ.Σ.). Από το Φεβρουάριο του 2008 είναι επιστημονική υπεύθυνη του διαιτολογικού γραφείου ‘Θερμίδα’, ενώ από το 2001 συνεργάζεται με την πολυδύναμη διαιτολογική μονάδα “Medi Slim” στο Αγρίνιο. Κατά το χρονικό διάστημα 2002-2004 συνεργάστηκε με την Ελληνική ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία και με την Ομοσπονδία Ατόμων με αναπηρία. Ενώ από το 2007 συνεργάζεται με τους διαιτητές ποδοσφαίρου της Ε.Π.Ο. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονη συγγραφική δραστηριότητα και συνεργάζεται με τα περιοδικά RUNNER, M-BIKE, Κ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, Τηλεθεατής και Forma, Elle. Έχει συμμετάσχει στα περισσότερα εθνικά και διεθνή συνέδρια Διατροφής και Αθλητικών επιστημών καθώς και σε αρκετά ερευνητικά προγράμματα στα πλαίσια της διδακτορικής της διατριβής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, κατά την οποία εκπόνησε 6 επιστημονικές δημοσιεύσεις. Τέλος έχει υπάρξει και η ίδια αθλήτρια Στίβου με εθνικές διακρίσεις σε σκυταλοδρομίες 4*400 m στην κατηγορία των Κορασίδων και Νεανίδων σε Πανελληνίους Διασυλλογικούς αγώνες το 1993.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here