Στα CHART ο Ρασούλης

12
35

Ο θάνατος είναι η πιο καθαρή μορφή δικτατορίας. Όχι μόνο γιατί σου αφαιρεί το δικαίωμα να ζήσεις αλλά γιατί σου στερεί το προνόμιο να διαλέξεις πώς θέλεις να πεθάνεις. Τη δυνατότητα να εγκαταλείψεις όπως έχεις «ονειρευτεί», χωρίς πολλές φωνές, δίχως μεγάλη αντάρα, χωρίς ψεύτικα δάκρυα. Εφυγες. Πάει. Οι ζωντανοί σε αποχαιρετούν, σε τιμούν, σε κλαίνε αλλά δεν είσαι εκεί να σταματήσεις τις υπερβολές τους.

Ο Μανώλης Ρασούλης άραγε πώς ήθελε να πεθάνει; Να κάνει μια κουβέντα με το Χάρο; Να του γράψει ένα στιχάκι; Δεν πρόλαβε. Χωρίς πολλές φανφάρες την επόμενη μέρα; Δεν μπόρεσε. Το σουρεαλισμό πάντως της ελληνικής τηλεόρασης στην είδηση του θανάτου του δεν είμαι σίγουρη ότι δεν θα τον διασκέδαζε. Μάλλον θα τον προτιμούσε από τα επίσημα συλληπητήρια πολιτικών αρχηγών που παίζουν «κάρτες» στα δελτία ειδήσεων. Τη μέρα τη χθεσινή αν τη… «ζούσε» θα ξανάγραφε την «Εκδίκηση της γυφτιάς» αλλιώς.

Με αποκορύφωμα το βράδυ της Κυριακής 13 Μαρτίου που ο ALPHA πρόβαλε την μαγνητοσκοπημένη εκπομπή με τον εύγλωττο τίτλο «Chart show-your countdown». Ήταν η μέρα που μάθαμε για τον θάνατο του Μανώλη Ρασούλη. Η εκπομπή ήταν αφιερωμένη στα 30 δημοφιλή τσιφτετέλια της ελληνικής δισκογραφίας. Στη θέση 13 (!) – τέτοια ειρωνεία; – βρέθηκε το χιλιοακουσμένο δικό του «Πότε Βούδας, πότε Κούδας». Άκου τώρα! Ο άνθρωπος που τα έβαλε με το κατεστημένο των εταιρειών, ο δημιουργός που συγκρούστηκε με συμφέροντα και ιερά τοτέμ της ελληνικής μουσικής, ο αντιδραστικός καλλιτέχνης που έβρισκε να τον πνίγει ο αμοραλισμός των ανθρώπων και η πλέμπα της ναϊλον διανόησης να μετέχει μέσω της δουλειάς του στο – εκ του γερμανικού RTL προερχόμενο – Chart show.

Λεπτομέρεια που έκανε τη διαφορά ήταν κι εκείνο το teaserάκι στο πάνω μέρος της οθόνης που ενώ έπαιζε «ο Κούδας» και ξανθιές με μίνι φούστες έλιωναν τακούνια στο πλατό, έγραφε : «Στη μνήμη του Μανώλη Ρασούλη 1945-2011». Ωπα!

Με την ειρωνεία που τους άξιζε και χωρίς να χαλάει πολύ σκέψη θα τα αντιμετώπιζε αυτά ο Ρασούλης. Πιθανόν και η ατάκα της παρουσιάστριας Ναταλίας Γερμανού ότι το τραγούδι είναι «ένα all time classic τσιφτετέλι» ή το άλλο το κορυφαίο που είπε «δεν είναι εδώ το Σούλι, εδώ είναι το chart show» να του έδινε έμπνευση. Όλα του έδιναν έμπνευση στο «γκλόμπαλ βίλατζ». Όμως «στη ρωγμή του χρόνου» δεν πρόλαβε. Κι ήρθαν μετά οι «πραίτορες, βράχοι πάνω του σωρό». Ευτυχώς που θα αναστηθεί όχι όπως αποφάσισαν οι Γερμανοί του ALPHA αλλά όπως εμείς θέλουμε. Ο καθένας όπως διαλέξει να τον αναστήσει. Κι ας μην είναι εδώ ο ίδιος να το συζητήσουμε δημοκρατικά. Kάτω ο φασισμός των chart!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροO ΓΙΑΝΝΗΣ και ο κάθε Γιάννης…
Επόμενο άρθροΠοιος είναι το αφεντικό στον ΟΤΕ
Η Κατερίνα Ζάννη είναι δημοσιογράφος. Εχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Παράλληλα με το πανεπιστήμιο, ξεκίνησε να εργάζεται στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» κάνοντας ρεπορτάζ για τα media. Περνώντας από διάφορες θέσεις τα τελευταία χρόνια είχε αναλάβει την αρχισυνταξία ένθετου τηλεοπτικού περιοδικού της εφημερίδας. Αμέσως μετά πέρασε στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» ως υπέυθυνη του περιοδικού «On-Off». Συνεργάστηκε και με το περιοδικό «Εψιλον». Εχει δουλέψει στο ραδιόφωνο του ALPHA παρουσιάζοντας εκπομπή σχολιασμού για την τηλεόραση με την Ντέπυ Γκολεμά. Επίσης έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εβδομαδιαίες εφημερίδες. Εδώ και τέσσερα χρόνια έχει αναλάβει τη θέση της υπέυθυνης του γραφείου Τύπου του MEGA.

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ας πει δυό λόγια λοιπόν μονάχος του γι αντίο και για καλήν αντάμωση!!!(Από παλιότερη συνέντευξή του) :

    »…..Μας πίεζαν να αλλάξουμε τους στίχους και να το κάνουμε ερωτικό τραγούδι. Η κυρία Μάτσα έλεγε για το «Τίποτα δεν πάει χαμένο»: «Μάνο, αυτό το τραγούδι έχει πολύ ωραία μουσική, να αλλάξουμε τους στίχους να το κάνουμε ερωτικό τραγούδι». Εγώ κατάλαβα εκείνη τη στιγμή ότι ταξικά είμαστε αντίθετοι. Εγώ δούλεψα απέναντι στο Μάτσα ταξικά, αλλά το ΚΚΕ ήταν συνέταιρος 35% στην Οντεόν και ήταν όλοι οι τραγουδιστές και οι παραγωγοί του ΚΚΕ. Εγώ είπα: «παιδιά, ξεχωρίζω τη θέση μου, δρω ταξικά, αυτός μπορεί να με εξαφανίσει, θέλει να μου αλλάξει την ιδεολογία, το περιεχόμενο, να με πατρονάρει». Έτσι μπουρδουκλωθήκαμε και γίναμε μαλλιά-κουβάρια με το ΚΚΕ. Το ΚΚΕ υποστήριξε τον Ακατανόμαστο, του έδωσε ένα αριστερό προφίλ, τον έβαλαν στο Πολυτεχνείο να τραγουδάει «Πάγωσε η Τσιμινιέρα», και εκεί μπερδεύτηκε το όλο πράγμα. Μετά πήγε και το ΠΑΣΟΚ να ελέγξει την ΕΜΣΕ, και ο Μάνος Λοΐζος δεν άντεξε την πίεση.

    Έπαθαν πλήγμα οι δημιουργοί γενικώς;

    Οι δημιουργοί έχουν πάθει πανωλεθρία. Με τα ιδιωτικά κανάλια, ο τραγουδιστής πήρε την πρωτοκαθεδρία, αυτό πουλάει ο έμπορας. Όχι φυσικά ότι ο έμπορας αγαπάει τον τραγουδιστή, το περίγραμμα που πουλάει και το κέρδος του αγαπάει. Οι εταιρείες έδωσαν την πλήρη έμφαση στους τραγουδιστές, και πήγαν να κάνουν εμάς τους δημιουργούς υπαλλήλους και μπάτλερ των ανόητων, των αμόρφωτων και των άξεστων. Είδες τι γίνεται στην Αμερική με τους σεναριογράφους; Έτσι θα ήθελα να είμαστε κι εδώ. Δεν θέλω να σέβονται εμένα αλλά αυτό που κάνω, γιατί είναι εξ’ αντικειμένου αξιοσέβαστο. Ζούμε σε μια χώρα αλητείας και δεν ξέρω αν αυτό είναι αναστρέψιμο. Στην Ελλάδα έγινε η μεγαλύτερη πολιτιστική αντεπανάσταση που υπήρξε ποτέ. Ο κόσμος ζει σε μια υπνοβασία, μια μηχανιστική επανάληψη του εαυτού του. Όλοι θέλουν να βολευτούνε και αυτό με μαραζώνει, διότι δεν μπορείς στην εποχή μας να βολευτείς. Θα βολευτείς μόνο στην προσπάθειά σου να κατακτήσεις την επίγνωση. Το ανθρώπινο ον υπάρχει για να παράγει συνειδητότητα, γιατί αλλιώς δεν διαφέρουμε από τους τερμίτες που ταΐζουν τα παιδιά τους.»

  2. Δεν αποφάσισαν οι Γερμανοί αλλά οι Έλληνες. Πραγματικά ωραία η τοποθέτηση σας.

    Καλό του ταξίδι του τρελοΚρητικού.

  3. ….Καλό σου ταξίδι Μανώλη.

    Ήρθανε δύσκολοι καιροί κακό του κεφαλιού τους
    ούτε μου καίγεται καρφί χαμένοι από δικού τους
    να πω πως τους περίμενα θα ‘τανε πάλι λίγο
    δε κούνησα ούτε βλέφαρο όχι να πω να φύγω …
    τίποτα να μη μου δίνουν εγώ δίνομαι
    κι όταν όλοι με προδίνουν δε προδίνομαι
    κι ας έχω κάνει φίλο τον χαμό
    εγώ του Χάρου θα του κάτσω στο λαιμό

    ήρθανε δύσκολοι καιροί με γεια τους με χαρά τους
    εμένα θα βρουν νικητή αυτοί και τα παιδιά τους
    να πω πως τους περίμενα θα ‘τανε πάλι λίγο
    δε κούνησα ούτε βλέφαρο όχι να πω να φύγω

    τίποτα να μη μου δίνουν εγώ δίνομαι
    κι όταν όλοι με προδίνουν δε προδίνομαι
    κι ας έχω κάνει φίλο τον χαμό
    εγώ του Χάρου θα του κάτσω στο λαιμό

  4. Αγαπητή κυρία Ζάννη,

    διάβασα το κείμενό σας και το βρήκα χαριτωμένο, ενδιαφέρον και δηλητηριώδες, όπως φαίνεστε κι εσείς στη μικρή φωτό σας:-) Λοιπόν, για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους. Από την περασμένη εβδομάδα, έχω φροντίσει με όλους τους τρόπους να κοινοποιήσω ότι το συγκεκριμένο chart show που μεταδόθηκε από τον APLHA το βράδυ της Κυριακής 13/3/2011, είχε μαγνητοσκοπηθεί στις αρχές Μαϊου του 2010. Ως εκ τούτου, καμία μαντική ικανότητα δεν μπορούσε να μας βοηθήσει να προβλέψουμε τον θάνατο του Μανώλη Ρασούλη, ακόμα και 15 μέρες πριν, όταν προγραμματίστηκε η μετάδοση του συγκεκριμένου
    επεισοδίου.

    Νομίζω ότι ο αξέχαστος εραστής της λαϊκής μουσικής, ίσως να «υπέστη αρκετό πόνο» -κατά το δικό σας πάντα ψυχογράφημα, εγώ δεν είμαι τόσο σίγουρη- βλέποντας επί σειρά ετών το «Πότε Βούδας Πότε
    Κούδας» να τραγουδιέται και να χορεύεται σε όλα τα μπουζούκια Αθηνών και περιχώρων από κάθε καρυδιάς καρύδι. Άρα τι να του έκανε το χτεσινό chart κυρία Ζάννη μου; Ένα μειδίαμα παραπάνω; Το πολύ. Και μη μου επιτίθεστε προσωπικά ότι τον ειρωνεύτηκα ή τον σάρκασα, είναι χυδαίο και δεν ταιριάζει με το φυζίκ σας. Σέβομαι βαθιά κάθε άνθρωπο που δίνει και το ελάχιστο στίγμα του στην εκπομπή που παρουσιάζω, από τον, μεγαλύτερο συνθέτη μέχρι τον ανερχόμενο τραγουδιστή. Τα λογοπαίγνια δεν είναι ειρωνεία. Είναι στοιχείο μιας κεφάτης εκπομπής. Αν έχετε οποιαδήποτε άλλη διαφωνία σχετικά με την μετάδοση, τον προγραμματισμό του επεισοδίου, το γιατί ασχοληθήκαμε με τσιφτετέλια ή ό,τι άλλο , φαντάζομαι ότι το κανάλι και η εταιρία παραγωγής θα σας τις λύσει. Άλλωστε, απ’ ό,τι βλέπω, είστε και διευθύντρια του Γραφείου Τύπου του Mega (…) οπότε τα κανάλια μεταξύ σας τα λέτε αλλιώς..

    Εγώ προσωπικά ως παρουσιάστρια, σας απάντησα στα προσωπικά βέλη που δέχτηκα από εσάς. Παρουσιάζω την εκπομπή μου με αγάπη και σεβασμό. Κι αν η άτυχη στιγμή δεν μας επέτρεψε να προβλέψουμε το χαμό του Μανώλη Ρασούλη, λόγω παλαιότητας του γυρίσματος, τουλάχιστον κάναμε ότι μπορούσαμε με το «σουπεράκι» που αφιερώναμε την εκπομπή στη μνήμη του, αφού δεν γινόταν με τίποτα να επέμβουμε στο μοντάζ τελευταία στιγμή -ξέρετε από τηλεόραση.

    Σας ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας, σας ευχαριστώ για το χρόνο σας, με όλο το σεβασμό που σας έχω, επιτρέψτε μου τώρα να διατηρήσω το χαμόγελο που μου χάρισε το 29.8 τηλεθέασης της βραδιάς και η ανιδιοτελής αγάπη του κόσμου ζητούμενο για μένα.

    ΝΑΤΑΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΟΥ

  5. δηλητηριώδες το άρθρο και μελιστάλαχτο το σχόλιο της Γερμανου! Καλό το κέφι κι η τρελλή χαρά,αλλά οι άνθρωποι της ηλικίας της ας κρατάνε πιο μικρό καλάθι…. Πως το λέγανε… «Στο γάμο πάει ο γάιδαρος ή για νερό ή για ξύλα»

  6. Εξαιρετική η απάντηση της κυρίας Γερμανού. Αξια κόρη πατρός και οσο για την εκπομπή της, προσωπικά τη θεωρώ ένα διαμάντι μέσα στα σκουπίδια της ελληνικής ΤΙΒΙ. Η μοναδική που ασχολειται με μουσική και η κοπέλα ειναι μια όαση στην έρημο της φτηνιας και του ριάλιτι.

  7. Δε θα’θελες επίσης να ξέρεις, τί θα σου απαντούσε ο ίδιος ο πατέρας σου, ο αξέχαστος Φρέντυ.
    Και αν νομίζεις ότι το ελληνικό τραγούδι είναι μόνο η Βίσση, άντε και κανα δυο νεαροί τραγουδιστές, είσαι βαθιά νυχτωμένη. Όσο για το ποσοστό 29,8, κυρία Γερμανού, ούτε καν 30 ε;
    Μην το εκλάβετε σαν συμβουλή, αλλά όταν είμαστε μεσήλικες άνθρωποι, πενηντάρηδες, καλό θα είναι, με ένα συγνώμη, να σιωπούμε με τις χοντράδες που εμείς οι ίδιοι κάνουμε.
    Ο Ρασούλης με τα τραγούδια του, ήταν ο φάρος που μου έδειξε τον τρόπο,πώς να διαβάζω τα τραγούδια, πίσω από τις λέξεις.
    Κυρία Ζαννή, σας ευχαριστώ για το κείμενο, συμφωνώ μαζίσας.

  8. ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΩΝ CHART ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΤΗΤΑ- ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΜΕΜΠΤΟ- , ΑΣΧΕΤΑ ΠΩΣ «ΓΡΑΦΕΙ» ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ, ΑΛΛΑ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΣΚ. ΕΤΑΙΡΙΩΝ Κ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ Η ΚΑΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. ΕΓΩ ΣΑΝ ΝΕΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ Η WEBBER KΑΛΟΥΜΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΣΤΟ ΕΞΗΣ «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ» ΕΡΩΤΗΜΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΥΧΩ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ: «ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΠΑΡΙΖΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΤΕ; ΤΟ ΠΟΠ-ΡΟΚ Κ ΤΟ ΛΑΙΚΟ ΠΟΥΛΑΕΙ ΜΟΝΟ ΣΗΜΕΡΑ». Κ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ Κ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΤΙ «ΠΟΥΛΑΕΙ» ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ; ΔΕ ΠΟΥΛΟΥΣΕ Ο ΡΑΣΟΥΛΗΣ Κ ΟΙ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥ ΤΡΕΛΑ; ΠΟΙΟΣ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ Κ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ; Κ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΕΛΙΚΑ; ΑΠΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΠΕΥΘΥΝΩ. ΚΑΛΗ Η ΧΑΡΑ Κ ΤΟ ΚΕΦΙ, ΚΑΛΟ ΤΟ LIFESTYLE ΜΕ ΛΑΜΠΕΡΑ ΠΡΟΣΩΠΑ, ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΜΗΠΩΣ ΒΟΥΛΙΑΞΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΕΡΜΙΚΟΤΗΤΑ Κ ΤΟΝ ΕΓΩΚΕΝΤΡΙΣΜΟ; ΠΟΣΗ ΘΕΛΞΗ ΝΑ ΑΝΤΕΞΟΥΜΕ (Η ΟΠΟΙΑ ΣΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΒΕΒΑΙΩΣ); ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΠΩΣ Η ΔΑΡΡΑ (ΑΝ Κ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Κ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΦΩΝΕΣ), Ο Μ.ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ Κ.Α. ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ Η ΕΠΟΧΗ ΤΙΣ ΚΑΘΙΣΤΑ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΝΑΙ Η ΚΑΛΛΑΣ!

  9. πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει ένας άνθρωπος για τα νούμερα και τις τηλεθεάσεις κατά τα άλλα δεν τους νοιάζουν και το παίζουν υπεράνω!
    Πλήρη απαξίωση θέλουν!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here