Τhe Post: Τρεις κολοσσοί του σινεμά έφτιαξαν αριστούργημα

0
483

Τρία ιερά τέρατα της έβδομης Τέχνης (Στίβεν Σπίλμπεργκ, Μέριλ Στριπ, Τομ Χανκς) συνασπίστηκαν για να μεταφέρουν στο «πανί» μια από τις κορυφαίες στιγμές στην ιστορία του Τύπου (τα ψέμματα τεσσάρων Αμερικανών προέδρων για τον πόλεμο του Βιετνάμ) και το αποτέλεσμα είναι λαμπρό.

Ο ιδιοφυής Σπίλμπεργκ κατέγραψε με πιστότητα την εποχή (βρισκόμαστε στο 1971 και ο πόλεμος με το Βιετνάμ καλά κρατεί), αποκάλυψε την «κολλεγιά» των «βαρόνων» του Τύπου με τους προέδρους και τους υπουργούς των ΗΠΑ, αλλά ανέδειξε και την ανεξαρτησία τους όταν ήρθε η ώρα να επιλέξουν ανάμεσα στη φιλία και το καθήκον.

Η ταινία «Τhe Post» αποτελεί ύμνο στην ανεξάρτητη δημοσιοσιογραφία, επιβεβαίωση ότι «εθνικό είναι το αληθές».

Η Μέριλ Στριπ ερμηνεύει αριστοτεχνικά τον ρόλο της εκδότριας της Washington Post, η οποία είναι στενή φίλη του πρώην πανίσχυρου υπουργού Άμυνας Μακ Ναμάρα, αλλά την ώρα του μεγάλου διλήμματος επιλέγει να τιμήσει τις αξίες του νεκρού πατέρα της (εκδότη της εφημερίδας) και του νεκρού συζύγου της (διαδόχου του πατέρα της στην εφημερίδα). Παρά τις αντίθετες συμβουλές των συνεργατών της και παρά τις απειλές των επιτελών του προέδρου Νίξον, αποφασίζει να ακολουθήσει τη γραμμή του διευθυντή της εφημερίδας Μπεν Μπράντλι και να δημοσιεύσει την απόρρητη έκθεση, που αποκάλυπτε τις βρωμιές της αμερικανικής ηγεσίας.

Ο Τομ Χανκς μεταφέρει με εξαιρετικό τρόπο στο κοινό μια τεράστια φυσιογνωμία στον χώρο του Τύπου, τον Μπεν Μπράντλι, που ενώ συνδέεται με τους ενοίκους του Λευκού Οίκου, ξέρει να διαχωρίζει το συμφέρον της χώρας από το συμφέρον του προέδρου και της κυβέρνησής του. Στα χρόνια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας «η Ρώμη ήταν όπου βρισκόταν ο αυτοκράτορας», 1,400 χρόνια αργότερα ο Λουδοβίκος ο 14ος διεκήρυσσε ότι «το κράτος είμαι εγώ», ε δε γινόταν το 1971 «η Αμερική να είναι ο πρόεδρός της».

Όσοι παρακολουθήσουν την ταινία πιθανώς θα εκπλαγούν από τον σεβασμό που δείχνει η εκδότρια απέναντι στον διευθυντή. Εκείνη αποφασίζει στο τέλος (διότι η ίδια κινδυνεύει να χάσει την περιουσία της και να οδηγηθεί στη φυλακή για κατασκοπία), αλλά είναι εντυπωσιακό το πώς επιτρέπει να της μιλά ο Μπράντλι και πόσο ρόλο παίζει η άποψή του στη διαμόρφωση της τελικής θέσης της. Οι Έλληνες θεατές μάλλον έχουν στο μυαλό τους την εικόνα ενός διευθυντή-πειθήνιου οργάνου στις εντολές του «αφεντικού».

Μην πω περισσότερα: Πηγαίνετε να δείτε την ταινία, είναι αριστούργημα, κατά την ταπεινή μου άποψη.

Τhe Post: Τρεις κολοσσοί του σινεμά έφτιαξαν αριστούργημα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΚεντρικά δελτία των 8: Συνολική ανατροπή για Αντέννα, Σκάι, Star
Επόμενο άρθροΚαλυβάτσης: Η Σοφία ήταν πεσμένη στο πάτωμα – Ο Μάνος συνέχιζε να τη βρίζει
Ο δημοσιογράφος Χρήστος Παναγιωτόπουλος ήταν Διευθυντής Ειδήσεων και Ενημέρωσης του Mega Channel επί 11,5 χρόνια. Η δημοσιογραφική του πορεία ξεκίνησε από τις εφημερίδες και τα περιοδικά το 1988. Επί 9 χρόνια ήταν πολιτικός αρθρογράφος της εφημερίδας "ΕΘΝΟΣ", ενώ θήτευσε ως πολιτικός συντάκτης στις εφημερίδες "24 Ωρες" και "ΠΡΩΤΗ", καθώς και στο περιοδικό "ΕΝΑ". Eργάστηκε για 2 χρόνια και στο ραδιοσταθμό "FLASH" ως αρχισυντάκτης. To 2006 τιμήθηκε με το "Βραβείο Μπότση" για το νέο μοντέλο δελτίου ειδήσεων, το οποίο καθιέρωσε στην ελληνική τηλεόραση. Το 2009 τιμήθηκε με το "Βραβείο Ευρωπαίων Δημοσιογράφων" Κων.Καλλιγάς. Γεννήθηκε στην Πάτρα, σπούδασε Μαθηματικά στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αγάπησε τη Μουσική περισσότερο (πιάνο και κιθάρα), αλλά τελικά επέλεξε τα δύσβατα δημοσιογραφικά μονοπάτια. Από το 2003 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010 ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Εχει δυο γιους. Τον 25χρονο Αλέξανδρο και τον 9 ετών Άλκη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here