Υπόγειες διαδρομές στη Λυρική Σκηνή

2
69

Διαβάζω με ψυχραιμία και σταχυολογώ ένα απόσπασμα από το  Δελτίο Τύπου με την υπογραφή των  υπεύθυνων  του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Πολιτισμού της Νέας Δημοκρατίας, κ.κ. Θανάση Δαβάκη και Λουκά Καρυτινού:  «ο Υπουργός, ως απλός θεατής, άφησε εν λευκώ τη διαχείριση ενός τόσο σημαντικού οργανισμού (αναφέρεται στην Εθνική Λυρική Σκηνή) στον κ. Μουρκογιάννη και κωφεύει τόσο καιρό στις καταγγελίες των εργαζομένων για τη διαχείριση του και τον τρόπο με τον οποίο ασκεί την εξουσία του. Ας μας πει ο κ. Υπουργός τι έκανε και τι προτίθεται να κάνει για να διευθετηθούν τα συσσωρευμένα ελλείμματα της Ε.Λ.Σ., ούτως ώστε να μην κατέχει μονίμως τον θλιβερό τίτλο του μεγαλύτερου οφειλέτη στο χώρο του Πολιτισμoύ».

Εξ’ όσων γνωρίζω, ο Υπουργός Πολιτισμού  έκανε ήδη  μια ουσιαστική κίνηση. Διόρισε πριν από λίγες μέρες τον Μύρωνα Μιχαηλίδη στη θἐση του καλλιτεχνικού διευθυντή.  Δημιουργούνται, λοιπόν, οι προυποθἐσεις για να λυθούν τα χρόνια προβλήματα του Λυρικού Θεάτρου.  Ωστόσο, χρειάζεται λίγη υπομονή,  η οποία, απ’ ό,τι φαίνεται, εξαντλήθηκε από την στιγμή που ο κ. Καρυτινός ανέλαβε  την θέση του αναπληρωτή στον τομέα Πολιτισμου της Νέας Δημοκρατίας.

Εν προκειμένω, αισθάνομαι ότι  ταιριάζει «γάντι» η παροιμία «Εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι». Ο  κ. Καρυτινός διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντης, επί σειρά ετών, της Ε.Λ.Σ.  Η συζυγός του συνεχίζει να κατέχει σημαντική θέση στον ίδιο οργανισμό, θεωρείται «δεξί χέρι» του κ. Μουρκογιάννη  με τον οποίο, άλλωστε, το ζεύγος συνδέεται με στενή φιλία από παλιά.  Αυτά τα περιέργως ανήκουστα προκαλούν απέχθεια και φόβο, για το ποιοί άκομψα κυκλοφορούν  στον χώρο της Τέχνης, και γενικότερα της κοινωνίας μας.

Το μέλλον της Λυρικής κρέμεται, πράγματι, απο μία κλωστή. Το σίγουρο είναι  ότι το μοναδικό λυρικό θέατρο που διαθέτει η χώρα, πρέπει να οδηγηθεί ανανεωμένο στην νέα εποχή και στο καινούργιο  Φαληρικό του σπίτι. Η εξυγίανση και η μεταστέγαση της Ε.Λ.Σ. αποτελεί μία σπουδαία πολιτιστική προοπτική για τον τόπο μας, η οποία θα έπρεπε να προετοιμάζεται μεθοδικά, ήδη,  εδώ και πολύ καιρό.  Γι αυτο κάθε μικροκομματική εκμετάλλευση εκ  του πονηρού, όχι μόνο είναι παλιομοδίτικη αλλά κι επικίνδυνη…

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΠεράστε, γδυθείτε, οι επόμενοι!
Επόμενο άρθροΟι διεφθαρμένες ηγεσίες και οι προστάτες τους παίρνουν το μάθημα τους
Ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης έχει συνθέσει πάνω από 100 έργα για ορχήστρα, ορχήστρα δωματίου, όπερες, σόλο όργανα, καθώς και μουσική για χορό, αρχαία τραγωδία και θέατρο. Το 2004 ήταν ο μουσικός διευθυντής, συνθέτης και δημιουργός του μουσικού σεναρίου των Τελετών Έναρξης και Λήξης των Ολυμπιακών της Αθήνας. Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1959 και στα 33 του κέρδισε την υποτροφία "Prix de Rome", μένοντας την επόμενη χρονιά ως "resident composer" στη Γαλλική Ακαδημία της Ρώμης (Villa Medicis). To 1994 τιμήθηκε με το βραβείο "Νίκος Καζαντζάκης". Την περίοδο 1998-2000 εργάστηκε ως "composer in residence" για την Clio Gould και του συνόλου BT Scottish Ensemble στο Λονδίνο, με την ευγενική υποστήριξη του ιδρύματος "Michael Marks Charitable Trust". Έργα του έχουν παρουσιαστεί παγκοσμίως σε περισσότερες από 400 συναυλίες σε διεθνούς κύρους αίθουσες συναυλιών: Salle Olivier Messiaen, Théâtre de l’Archevêché, Teatro la Fenice, Alte Oper, Benesse Museum in Naoshima, Amsterdam Concertgebouw, Purcell Room, Wigmore Hall, Carnegie Hall, Forbidden City Concert Hall-(Beijing), Muziekgebouw aan't IJ (Amsterdam), Auditorio Nacional de Musica (Madrid), Clarice Smith Performing Arts Center (Maryland), Piccolo Teatro (Milano), Guarnerius Art Center (Belgrade), Ωδείο Ηρώδου Αττικού , Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιῶργο μου καλημέρα,

    εἶμαι στη ΝΥ καί παρακολουθῶ διαδικτυακά τό θέμα καί χαίρομαι πολύ πού πῆρες θέση στά περί τῆς Λυρικῆς.
    Δέ θά σχολιάσω τά τῆς ἀνακοίνωσης τῆς ΝΔ καί κυρίως τό ὅτι τήν συνυπογράφει ὁ κ. Καρυτινός. Ἦταν, σαφῶς, ἕνα σοβαρό ἀτόπημα καί μάλιστα ἄν ἀναλογιστεῖ κανείς πώς εἶναι ἡ πρώτη του «ἐμφάνιση» μέ τή νέα του αὐτή ἰδιότητα στό κόμμα τῆς ἀξιωματικῆς ἀντιπολίτευσης.
    Ὄμως κι ἐσὐ πολύ ἐλαστικός δέν εἶσαι μέ ἕναν Ὑπουργό πού ἀγνοεῖ ἀπό τήν ἀρχή τῆς θητείας του – καί μ᾽αὐτό τόν τρόπο ἀπαξιώνει – αὐτόν τόν, εἰλικρινά πολύπαθο, ὀργανισμό; Ὁ Ὑπουργός ἐκανε ἤδη μία οὐσιαστική κίνηση λές. Καί ρωτῶ, τώρα;;; Τώρα τό θυμήθηκε;

    Ἐλπίζω ὁ κ. Μιχαηλίδης νά βρεῖ ἤ νά ἔχει τή δύναμη νά κάνει τήν ΕΛΣ νά σταθεῖ στά πόδια της. Πίστωση χρόνου ἀπό ἐμᾶς σαφῶς ἔχει. Ἀπό τούς πιστωτές ὄμως…

    Εὔχομαι νά εἶσαι πάντα καλά καί παρών.

    Σέ φιλῶ

    Χριστόφορος

  2. Συμπληρώνω στο σχόλιο του Χριστόφορου, οτι ενώ την ίδια ημέρα ανακοινώθηκαν οι νέοι διευθυντές ΕΛΣ και ΚΟΑ, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παλεύει ακόμη, ακέφαλη, χωρίς διευθυντή!!! Το όνομα του νέου διευθυντή της ΚΟΑ Βασίλη Χριστόπουλου, ενώ ανακοινώθηκε, δεν έχει ακόμη δημοσιευτεί στην εφημερίδα της Κυβέρνησης και έτσι η ΚΟΑ παραμένει Ακυβέρνητο καράβι! Εξακολουθεί να λειτουργεί μόνο και μόνο χάρη στη θέληση των μουσικών της, αν και λειψοί…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here